sebastian_nurmela
Aktiv medlem
Ändrad geometri efter en sommars passivitet, går det tillbaka ?
Som småbarns pappa varannan vecka och kvälls ink helg jobb den andra, så har mitt cyklande begränsats mer och mer ju äldre sonen blir. Sist jag cyklade lite längre var typ i början på juni, sen blev det cykel pendla till jobbet 3km och under semestern var han mest hos mig och 0 cykel. Första veckan på jobbet drog jag en inflammation i axeln, sen blev det el kick till förra veckan, men insåg att jag måste ta tag i cyklandet då jag vinter pendlar och kicken är nog kass i snö
märkte att cykeln inte passar alls längre, fått korta ner styrstammen 30mm höja styret med 20mm och sänka sadeln med 10mm? Cykeln i fråga är en gravel. Till grejen är att jag varit sugen på en ny gravel ram en längre på tid, men nu blir jag osäker hur jag ska tänka, ska jag använda nuvarande mått eller kommer det gå till sig så jag ska använda mina gamla mått? På min gamla hade jag ganska lång styrstam på 135mm och spanat på en ram med längre över rör för att kunna köra med kortare stam, men med mina ”nya” mått så passar den ramen inte riktigt..