Ångest inför val av cykel!!!

masala86

Medlem
Letar efter en ny cykel. Då det cyklas allt från pumptrack till stökig stig har jag vridit och vänt på allt jag kan hitta. Budget max 30. Gärna under!

Det jag letar efter:

1x11
140 och uppåt i slag
Hyfsat trampeffektiv
Gärna 27.5 hjul
Helst Rockshox
Hisspinne
Ska passa mina 170 cm med grenmått på 76

Alltså lutar det åt en AM!! Men vilken? Dom 4 jag kollat på är:

Trek remedy 8/9

Yt jeffsy ( sneglat på Capran)

Commencal meta v4

Kona process

Någon kanske har en av cyklarna och kan göra ett utlåtande? Finns det andra alternativ?

Butik eller nätet spelar ingen roll.

Tack på förhand!

Jag har en Remedy 9 -15 som jag är grymt nöjd med, riktigt rolig cykel. Jag har 29an och den har 140 slag vilket jag tycker är alldeles lagom för ändamålet (stökig stig).

Tveksamt om du hittar en 9a under 30 dock.

Observera även Treks storlekar, dem har "virtuell" och "Actual Size". Så testa dig fram då det skiljer en del i reach mm.

Lycka till

Jonas

Tack för svar!

Det var en dålig förklaring av min cykling, förlåt för det. Jag cyklar mest stig med avstickare på pumptrack/hopp. Inga enduroslingor men lite stök.

Det lutar åt en remedy just nu efter en liten provtur. Det var på remedy 8 i storlek 17.5. Jag har turen att kunna köpa trek för bra pris genom jobbet, därför är 9:an intressant.

Är 9:an värd dom extra pengarna? Finns det något sätt att mäta sig fram till vilken storlek jag ska ha? Jag har långt till närmsta återförsäljare för att prova

Tillbaka
Topp