Änggården på lördag?

Wibe

Medlem
Änggården på lördag?
Hej,

Nybörjare som man är är det svårt att hitta runt över allt. Ingen som tänkt att ta en lite lugnare tur i änggården i helgen som har lust ayy guida lite?

Änggården på lördag?
Om jag inte skämdes så för min kondition skulle jag hänga med.... var ju för fan helt död efter att ha cyklat upp för första backen (förbi "Lilla Änggåden") när jag var i Änggården idag (uppvärmningen var 5 km genom stan för att ta sig dit upp).

Änggården på lördag?
Haha, Cactuz! Det är nog ungefär som min kondis. Därför skrev jag "lugnare" tur. Någon gång skall man väl börja :)

Änggården på lördag?
Hehe, Vi får väl helt enkelt cykla och se vart vi hamnar. Det är ju inte så stort så trampar vi kommer vi väl alltid till någon bebygelse. Kanske skall vi bestämma en tid också. Kanske kan kl 10:00 fungera?

Änggården på lördag?
10 är väldigt tidigt, jag kan inte garantera att jag är vaken tills dess (har jobbat natt denna veckan men försöker ställa tillbaka dygnet så gott det går). Men om det inte funkar lite senare så kör vi på det.

Änggården på lördag?
Tips , mycket folk som promenerar i området imorgon om det är bra väder. Tar man det bara lugnt och visar hänsyn så fungerar det för det mesta.

//Peter

Änggården på lördag?
PM:a mig om du vill ha guide efter Valborg, då är jag i stan och guidar gärna.

edit: svårt med prepositioner efter allt för lång tid i Finland...

Senast redigerad av en moderator:
Änggården på lördag?
hitta.JPG ht=189

*garv*

Ha en jäkligt go tur =)
Ser ni en skitliten stig åt något håll, vilket som helst så tveka inte, trampa in på stigen! De stora stigarna är ganska trista men med finns hur mycket kul småstigar som helst!

Änggården på lördag?
Jag måste tyvärr banga... jobbat natt hela veckan och inte lyckats ställa om dygnet ännu så jag vaknade precis nu (sov mig igenom allt vad flickvänner och alarm var för något idag) så jag hinner inte inställa mig i tid.

Änggården på lördag?
Ni har väl Kiwi också tror jag om han inte fick för många öl md jobbet.
Nu ska jag hänga på forumet och dricka kaffe istället för att vara ute och cykla.... som en äkta happyit.

Änggården på lördag?
Tack Kiwi för en bra rundtur i Änggården. Kul att vi blev fem stycken till slut! Mycket seg i kroppen kände jag nu när jag landade i soffan. Hoppas att vi ses snart igen i skogen (kanske redan imorgon?). Nu blir det soffläge ett tag.

Ha en fortsatt trevlig helg!

//Wibe

Änggården på lördag?
Tack för en härlig tur gubbar!
Känner mig lite mör nu, men det är nog inget som lite pizza och öl inte råder bot på.

Här är datan från GPS'en http://trail.motionbased.com/trail/activity/5495421
Det som inte stämmer där är max-hastighet för det tar inte den siten hänsyn till när jag laddar upp, dock så tar GPS'en internt hänsyn till det så mitt max låg på 39,2kmh, och det var ju ingen som cuklade snabbare än mig utför ;-)

Får se imorgon vad kroppen säger om en repris.

Edit: Glömde att gps-datan visar ju hela vägen hemifrån mig och tillbaka hem igen genom stan så ni inte blir övermodiga när ni ser att vi cyklade 21km.

Änggården på lördag?
Riktigt sjysst runda Kiwi! Hoppas jag kommer ihåg det mesta av den. Liknade i stort den turen jag tog för några veckor sedan, men såå mycket goare när det är torrt underlag. Om det blir nåt imorgon och jag och någon annan orkar kan jag tänka mig att ta en sväng igen!

Vi ses!

Änggården på lördag?
Ja tackar för turen! Kiwi du hade ju bra koll på terrängen! Bra för sådana som mig som inte alls kände igen mig trots att vi var tillbaka på stigar vi redan kört.

/Jilldris

Änggården på lördag?
Tack alla för idag. Kul att vi blev så många! Hoppas att tempot var lagom? Ska nog in i Änggården i morgon igen om nån vill hänga på?!
Cactuz, kul med GPS... måste komma på hur jag kan övertala flickvännen att en sådan är ett måste;-)

Kiwi

Änggården på lördag?
Ja Cactuz, vilken modell var det? Pris? Riktigt kul såhär i efterhand.

Kiwi: Jag avvaktar till imorgon bitti, ser ut som jag måste jobba imorgon fm också = möjlighet till allvarlig trötthet :)

Änggården på lördag?
Om det inte blir för mycket öl och grill ikväll och benen orkar imorgon så är jag med då också (laddar med bättre frukost än kalaspuffar isåfall).

GPS'en går på runt 4000:- (Garmin Colorado 300) http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=266255

Min flickvän får ha med den ut när hon rider så hon har också nytta av den så hon var inte så svårövertalad. Det gäller att hitta en vinkling som de går med på bara på pryl-inköpen ;-)

Änggården på lördag?
Hej,

ja nog känner mig sig väldigt mör. En riktig genomkörare för en med kass kondis. Jag måste fixa lite saker imorgon men tänkte kabske ta en tur runt 15. Kan tänka mig att ni andra cyklar innan men annars åker jag förbi Botaniska kl 15 ifall någon vill häng med!

Tillbaka
Topp