Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
någon som vet om det finns lagom djupa dust caps till detta? lagerkoppen är väldigt väldigt grund. ska det verkligen vara såhär??
Visa bilaga 455012
jag får nog citera mitt tidigare inlägg med genomskärningsbild, där är det likadant med dust covern. Ska nog vara så då. Får försöka kolla vad som finnes här, annars får jag nog dra igång svarven och göra en egen.Om jag svarvar ner denna diameter 1 mm och filar lite lite på insidan av klacken där lagret vilar i ramen så röret går ner i hålet, då går det sannolikt.
Visa bilaga 453518
jag får nog citera mitt tidigare inlägg med genomskärningsbild, där är det likadant med dust covern. Ska nog vara så då. Får försöka kolla vad som finnes här, annars får jag nog dra igång svarven och göra en egen.
någon som vet om det finns lagom djupa dust caps till detta? lagerkoppen är väldigt väldigt grund. ska det verkligen vara såhär??
Möjligen kan det vara något. Det är ungefär rätt djup skulle jag tro. Vad är ytterdiametern på den? Har du möjlighet att skicka bild via PM så vore jag tacksam.Jag har en ful BBB "integrated" dust cap med 2.8 mm djup om du behöver en.
Nu så börjar det likna något med styrlagret. Tack @Mayhem för dust covern. Detta funkar fint. Dock hade jag ju så klart oturen att ha kommit på att det var dags att slutligen kapa styrröret ca 10 mm här om veckan. Fördömt... för det var ungefär detta jag hade behövt nu. Får helt enkelt köpa en stam med lite mindre stack height. Tror DMR Defy borde göra susen.Visa bilaga 455220
Kan den samlade expertisen här avgöra om det skulle passa till min ICAN SN04, eller måste jag ta isär och mäta?
Tack, men det var ju synd... Och på den delen av cykeln lär man väl inte våga fulmecka någon sorts shims typ "linda ölburk runt", eller? :-)Framgår inte exakt vad "det" refererar till, men nej inga av produkterna som hittills tagits upp i denna tråd passar din ram. FSA No.42 standard innebär som namnet antyder IS42 övre lager. Enda varianten som passar integrerade lager är 9point8 Slack-R och den är endast för IS41 övre lager.
Jaha, kunde inte hålla mig. Jag har svurit över att man inte kan sätta angleset på cuben så pass länge nu. Beställning på 1,8 graders angle set är nu lagd.
HA från början är 67,5 grader. Kör 29" 140 gaffel och mullet så det bör nu ligga på ca 66 grader, så då landar jag väl på någonstans kring drygt 64 med mullet och ganska prick 65 med 27,5.
Köpte från 9point8.ca och det var inga bekymmer. Har för mig att jag betalade tullavgiften till transportören dagen innan de körde ut paketet. Vill minnas att avgiften var ca 400 spänn. Blev dyrt men det var det värt. Hojen är helt fantastisk nu.
Ingen som har hittat slack-R inom Europa? Frakt å tull från amerikat blir sjukt dyrt
Blev totalkostnad ca 2000kr inkl frakt, tull och moms?Nej, hag hittade inte. Jag beställde hos 9point8.
Riktigt nöjd, förutom att den roterar lite, troligtvis för att jag inte drog åt tillräckligt hård.
Blev totalkostnad ca 2000kr inkl frakt, tull och moms?
Riktigt sugen på att uppdatera min SC tallboy 3 i vinter för att modernisera den lite så den kan hänga med några år till.
Fan de verkar höjt priset …
Jag vet inte vem som höjt ups eller 9point8 bara att totalen nu är 20$ merUPS menar du?
Hade värre överraskning när jag beställde sista MTB till sonen hos Vpace: 100 isf 50 euro fraktkostnad.
Jag vet inte vem som höjt ups eller 9point8 bara att totalen nu är 20$ mer
Ibland bakar fraktbolaget in moms o tull i fraktkostnaden. Så var det för mig nu när jag handlade från Kina. Fraktbolaget var FedEx. Säger inte att det alltid är så, men det skulle kunna vara så. Jag visste inte att min tull o moms var inbakad i fraktavgiften, så det var en positiv överraskning när postnord körde paketet till min dörr utan att jag behövt betala för nåt.Min UPS frakt kostade $41.08, så UPS har shockhöjd fraktkostnader.
Ibland bakar fraktbolaget in moms o tull i fraktkostnaden. Så var det för mig nu när jag handlade från Kina. Fraktbolaget var FedEx. Säger inte att det alltid är så, men det skulle kunna vara så. Jag visste inte att min tull o moms var inbakad i fraktavgiften, så det var en positiv överraskning när postnord körde paketet till min dörr utan att jag behövt betala för nåt.
Den finns att beställa från UK. Ca 97 GBP inkl frakt. Så under 1600:- så det borde inte bli tull… Jag har dock inte beställt själv ännu.Ingen som har hittat slack-R inom Europa? Frakt å tull från amerikat blir sjukt dyrt
Från UK blir det postens avgifter. Över en viss summa, kommer ej ihåg exakt men ligger strax över 1000 kr, så blir avgiften 150 kr plus moms. Så det blir några hundralappar extra att räkna med. Men detsamma gäller för frakt från UK, vissa bakar in avgifterna i frakten, vissa inte.Den finns att beställa från UK. Under 1600:- så det borde inte bli tull… Jag har dock inte beställt själv ännu.
Se https://www.shore-lines.co.uk/9point8-slack-r-headset-angle-adjuster
Blir ju mkt billigare från GB n än staterna
Nej men jag tänkte mer att om det inte står ngt så är den i lager ?Det berör. Antar att tullavgifter (men ingen tull) kommer till. Om höjning av UPS priset från US är för att den nu är inklusive tull och tullavgifter så är priset nästan samma.
Man ser inte om den är på lager i GB, eller?
Japp, jag beställde från UK, men jösses vilken tid det tog, ca 2 månader. Men det var för att Shoreline i sin tur väntade på leveransen från Kanada. Slutsumman blev 82.5 GBP + 15 GBP porto + 245 SEK importmoms + 75 SEK deklarationsavgift = ca 1450 SEK.Den finns att beställa från UK. Ca 97 GBP inkl frakt. Så under 1600:- så det borde inte bli tull… Jag har dock inte beställt själv ännu.
Se https://www.shore-lines.co.uk/9point8-slack-r-headset-angle-adjuster
Känner ingen i UK?Nu finns IS42, men frakten avskräcker lite... Någon som hittat dom inom EU, förutom på sajten ovan där de inte tycks finnas än?
Visa bilaga 523772
Frakten ovan är från Kanda, de i UK har inte fått in dom än...Känner ingen i UK?
Nu finns IS42, men frakten avskräcker lite... Någon som hittat dom inom EU, förutom på sajten ovan där de inte tycks finnas än?
Visa bilaga 523772
Hej Valhalla, tänkte själv beställer sådan angleset då de glädjande nog numera även finns till IS42/IS52 (YT Jeffsy -18). Hur är dig erfarenheter av detta angleset så här ett år senare? Blir ju som sagt dyrt med frakt och import, men jag hittar inte heller något annat.. Visst blir det så att vinkeln för sadelstolpen blir lika mycket brantare som gaffeln blir slackare?Mitt trillade in alldeles nyss. Hoppas det funkar nu bara för billigt var det då inte. Ska i alla fall resultera i 1,8 grader flackare gaffelvinkel.
Visa bilaga 454976
Men vilken bra finish och kvalitetskänsla det är. Och det inkluderade verktyget är en cnc fräst liten skönhet, synd att den inte har fler syften bara.
Visa bilaga 454977
Hej Valhalla, tänkte själv beställer sådan angleset då de glädjande nog numera även finns till IS42/IS52 (YT Jeffsy -18). Hur är dig erfarenheter av detta angleset så här ett år senare? Blir ju som sagt dyrt med frakt och import, men jag hittar inte heller något annat.. Visst blir det så att vinkeln för sadelstolpen blir lika mycket brantare som gaffeln blir slackare?
Jag antar att 9point8 räknar med de extra 10mm "stack" under headtuben när de angett hur många antal grader man ändring sin geo..?
Jag antar att 9point8 räknar med de extra 10mm "stack" under headtuben när de angett hur många antal grader man ändring sin geo..?