Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Här är 2 st säljesannonser:jomper sa:Hittar bara två köpesannonser varav en är raderad?
Du kan PM:a jomper ovanför, han är chef samt en av moderatorerna.Uro76 sa:Rapporterad
Skall till polis och bank imorgon.
Finns det någon direktmail till någon moderator?
Uro76 sa:Ligger fortfarande kvar.
Uppsala
4000:-
jomper sa:Rapportera annonsen, polisanmäl, säg till polisen att vi kan ha info om annonsören här.
Då tror jag det bara stängs ner. Är det en annonsör som varit registrerad i max ett par dagar, möt upp säljaren eller skit i affären.eiskall sa:jomper sa:Rapportera annonsen, polisanmäl, säg till polisen att vi kan ha info om annonsören här.
Ärligt talat, happy måste agera nu.
När alla andra annonsplatser jobbar mot bedrägeri på olika sätt så riskerar happys k&s bli nån form av tjuvnäste. Tråkigt men sant.
eiskall sa:jomper sa:Rapportera annonsen, polisanmäl, säg till polisen att vi kan ha info om annonsören här.
När alla andra annonsplatser jobbar mot bedrägeri på olika sätt så riskerar happys k&s bli nån form av tjuvnäste. Tråkigt men sant.
eiskall sa:jomper sa:Rapportera annonsen, polisanmäl, säg till polisen att vi kan ha info om annonsören här.
jomper sa:eiskall sa:jomper sa:Rapportera annonsen, polisanmäl, säg till polisen att vi kan ha info om annonsören här.
På vilket sätt agerar Blocket och Tradera, som inte vi gör, tänker du?
Vernersson sa:Återigen...
Vad är det för fel på att ta lite eget personligt ansvar & inte skicka iväg pengar till Nissar/Nissor som man inte vet ett jävla skit om?
"Jag har swishat till massor av människor & det har aldrig varit några problem" kanske många säger.. Grattis.. Då har ni haft tur.
Till syvene & sist är det enda (relativt sett) säkra att göra upp affärer öga mot öga.
Enda anledningen till att bedrägerier som dessa ökar är att folk bredvilligt betalar i förskott, ibland till pack som inte bryr sig om de blir anmälda och ibland till någon som har utsatts för ID-kapning.
Vernersson sa:Återigen...
Vad är det för fel på att ta lite eget personligt ansvar & inte skicka iväg pengar till Nissar/Nissor som man inte vet ett jävla skit om?
"Jag har swishat till massor av människor & det har aldrig varit några problem" kanske många säger.. Grattis.. Då har ni haft tur.
Till syvene & sist är det enda (relativt sett) säkra att göra upp affärer öga mot öga.
Enda anledningen till att bedrägerier som dessa ökar är att folk bredvilligt betalar i förskott, ibland till pack som inte bryr sig om de blir anmälda och ibland till någon som har utsatts för ID-kapning.
Paco sa:Vernersson sa:Återigen...
Nu är iof TS medveten om sitt misstag men jag håller med till fullo.
Nu har ju dessa bedrägerier med just Garmin varit på tapeten ett längre tag och då kanske man borde vara lite extra försiktig.
eiskall sa:jomper sa:eiskall sa:jomper sa:Rapportera annonsen, polisanmäl, säg till polisen att vi kan ha info om annonsören här.
Tradera har väl ett hyggligt system för betygsättning, exempelvis.
Men en enkel grej vore ju som flera föreslagit att man ska ha varit medlem ett tag och postat ett antal inlägg för att kunna annonsera. Det stoppar inte alla, men några.
jomper sa:eiskall sa:jomper sa:eiskall sa:jomper sa:Rapportera annonsen, polisanmäl, säg till polisen att vi kan ha info om annonsören här.
Men en enkel grej vore ju som flera föreslagit att man ska ha varit medlem ett tag och postat ett antal inlägg för att kunna annonsera. Det stoppar inte alla, men några.
Fast långt från alla som annonserar är aktiva på forumet. Det skulle möjligen minska antalet annonser.
Betygssystem är lätta att manipulera, det är en falsk trygghet. Flera användare som ger varandra betyg efter påhittade affärer, sen har man massa användare som ser bra ut om man inte tittar noga.
ooms sa:Ni som inte betalar i förväg, hur gör ni då? Jag som säljare skulle aldrig gå med på att skicka nåt innan jag fått betalt, då skiter jag hellre i affären.
För egen del kollar jag vad det är för figur som annonserar; aktiv på forumet brukar vara lugnt. Finns telefonnummer kollar jag det, och är det då reggat och går till den som svarar på mail etc, brukar det också vara lugnt (jag vet det är inte 100% säkert, men känns rätt så bra). Men dyrare prylar skulle jag nog föredra att hämta f2f, hittills har det också blivit så pga storlek (hjul resp ram).
jomper sa:eiskall sa:jomper sa:eiskall sa:jomper sa:Rapportera annonsen, polisanmäl, säg till polisen att vi kan ha info om annonsören här.
Fast långt från alla som annonserar är aktiva på forumet. Det skulle möjligen minska antalet annonser.
Betygssystem är lätta att manipulera, det är en falsk trygghet. Flera användare som ger varandra betyg efter påhittade affärer, sen har man massa användare som ser bra ut om man inte tittar noga.
Sjukt ändå.jomper sa:...
Det mest effektiva vore antagligen att förbjuda annonser på Garmin-prylar.