Ännu en däcktråd (racer)

• Trådstartare Trådstartare SGS
  • Start datum Start datum

SGS

Aktiv medlem
Ännu en däcktråd (racer)
Cyklar mest MTB men blir en del solskenspendling och något motionslopp med racern per år.

Förra säsongen använde jag Continental GP 4 Season. Gillade dem, men är beredd att offra lite punkaskydd mot ett något bättre rull i år.

Tips? (Cykeln är inte värd GP 5000).

Ännu en däcktråd (racer)
SGS sa:
Cyklar mest MTB men blir en del solskenspendling och något motionslopp med racern per år.

Förra säsongen använde jag Continental GP 4 Season. Gillade dem, men är beredd att offra lite punkaskydd mot ett något bättre rull i år.

4ks2? Continental Grand Prix är annars ett utmärkt däck - billigt, bra rull, hygglig grepp, sköna. Punkar dock ganska lätt av vasst grus så inget vårdäck i Sverige...

Senast ändrad:
Ännu en däcktråd (racer)
Bengt-re sa:
SGS sa:

4ks2? Continental Grand Prix är annars ett utmärkt däck - billigt, bra till, hygglig grepp, sköna. Punkar dock ganska lätt av vasst grus så inget vårdäck i Sverige...

Great minds Think alike...

Ännu en däcktråd (racer)
Tidningen Tour testade i nr 9-2016 12 olika däck från 6 olika tillverkare, en dyr modell mot en billig för visa på skillnaden
Continental Grand Prix 4000 S II 25  - (TOUR Testsieger)
Continental Ultrasport II 25 
Hutchinson Fusion 5 Galactik 25 TL 
Hutchinson Equinox 23 
Michelin Power Competition 25 
Michelin Dynamic Sport 25
Schwalbe Pro One 25
Schwalbe Lugano 25
Specialized Turbo Cotton 26
Specialized Espoir Sport 25
Vittoria Corsa 25
Vittoria Zaffiro Pro  25 - (TOUR-TIPP: Trainigsreifen)

Läs mer om testet här:
https://www.tour-magazin.de/kompone...ad-reifen-zwischen-14-und-70-euro/a44217.html
Där kan du även köpa hela tidningen, åtminstone som e-tidningen, eller ladda hem endast däckstestet som PDF för1,99 €

Bäst sammanlagt testresultat av de billiga däcken fick Vittoria Zaffiro Pro 25, i dag heter samma(?) modell
Vittoria Zaffiro Pro G+ Isotech och kostar 16,99 € här: https://www.bike24.com/p2259024.html
Men lägst rullmotstånd bland de billiga däcken fick Continental Ultrasport II (23% lägre jmf med Vittoria Zaffiro Pro), men med ngt sämre punkaskydd.
Continental Ultrasport II kostar endast 10,90 € här: https://www.bike24.com/1.php?content=8;product=66931
Eftersom du även har GP4Season så tycker jag att Ultrasport II verkar vara ett bättre val

/Håkan

Ännu en däcktråd (racer)
Tack till alla som tog sig tid att svara!

Kollade in alltihop. Trots otroligt bra paketpris på GP 4000 S2 länkat nu senast kunde jag inte motstå en beställning av Ultrasport II, fast med röda sidor. Bra pris för ett till synes bra däck. Och så var det ju det där med bling-faktorn...

Tillbaka
Topp