Ännu ett (bra?) tips i höstmörkret...

AndersJB

Aktiv medlem
Ännu ett (bra?) tips i höstmörkret...
Nu börjar ju mörkersäsongen,och därtill oräkneliga trådar med hissande och dissande av diverse bra/dåliga lampor.
Så får väl spä på det lite med ett tips om en lampa jag precis lagt en order på,en till mej och en till frugan blev det.

Nämligen Magicshine Allty 1500S...observera "S" på slutet,ny variant med för mej vettiga uppgraderingar!
Äntligen Remote!!

Har en Allty 1000 som hjälmlampa i normalfallet,tillsammans med en RN3000 på styret,räcker finfint och bra lampor.
MEN lite fippligt att ändra styrkan på hjälmlampan,ska släppa styret,leta den lilla knappen och traggla sej igenom till man hittar rätt läge....
Med Remoten på styret,och programmerat t.ex bara 2 lägen,(i appen som man kan styra lampan med),är det bara köra på ett lågt,lagom läge,och med ett tryck så ger den max när man behöver....sen ett tryck igen och tillbaka på det låga läget.
Har det på min Monteer 6500S,och gillar den funktionen.
Men bästa vinsten är att man har kontrollen av hjälmlampan på styret,inga sladdar eller så,bara ett smekande med tummen snabbt och kontrollerat!

Sen löstagbart batteri är ju bra.
Som många siar om kommer ju Magicshines batterier att dö en snabb död i förtid,(ironi...),och när batteriet fadar byter man bara batteriet istället för hela lampan.
Förvisso ett modellspecifikt batteri,men billigare och enklare än att behöva byta en för övrigt fungerande lampa!

Så jag är övertygad jag kommer gilla denna skarpt,och bli min hjälmlampa hela tiden oavsett att det står Magicshine på den!!?

Edit: Köpte den inte i Usa,handlade i Tyskland/Österike...finns på andra ställen också,typ Bikeable.se,men fanns andra prylar jag skulle ha på lager bara där.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp