Ännu ett köpråd

kulpåhjul

Aktiv medlem
Ännu ett köpråd
Hej!

Detta är mitt första inlägg på forumet och jag startar med ett ämne som inte verkar helt ovanligt.

Jag är på gång att skaffa mig en cykel för att börja motionera med. Har dock väldigt svårt att bestämma mig för vad jag ska satsa på. Det började med att jag upptäckte 29ers och tyckte att det verkade som en god idé. När jag igår var runt i några butiker så verkade ingen av säljarna så förtjust i dessa cyklar utan pratade mer 26. Jag blev nog ganska påverkad och började tänka i banor som att "det är ju schysst att ha möjligheten till bra skogskörning" och gick i tanken till 26 tummare. Men väl hemma så vandrade tankarna tillbaka till 29 då jag mest kommer köra landsväg och grusväg men vill ändå ha möjligheten att prova på skog.

Ge mig lite input och tankar kära cykelmänniskor!

//Martin

Ännu ett köpråd
Hejhej,

Jag är en glad amatör som köpte en 29er i vintras. Den fungerar utmärkt i skogen, och rullar på som ett skott på både grusväg och asfalt.

De tekniska partier i skogen som eventuellt en 26a skulle hantera bättre måste jag ändå gå igenom.

Säljare är ju säljare, ser väl inte alltid till kundens bästa.

Ännu ett köpråd
kulpåhjul skrev:
-------------------------------------------------------
> Hej!
>
> Detta är mitt första inlägg på forumet och jag
> startar med ett ämne som inte verkar helt
> ovanligt.
>
> Jag är på gång att skaffa mig en cykel för att
> börja motionera med. Har dock väldigt svårt att
> bestämma mig för vad jag ska satsa på. Det
> började med att jag upptäckte 29ers och tyckte
> att det verkade som en god idé. När jag igår
> var runt i några butiker så verkade ingen av
> säljarna så förtjust i dessa cyklar utan
> pratade mer 26. Jag blev nog ganska påverkad och
> började tänka i banor som att "det är ju
> schysst att ha möjligheten till bra
> skogskörning" och gick i tanken till 26 tummare.
> Men väl hemma så vandrade tankarna tillbaka till
> 29 då jag mest kommer köra landsväg och