Anodiserat bling, vart finna?

mamme1

Aktiv medlem
Clockwork25_M_Detail-5.jpg

Hej.
Är på jakt efter lilaanodiserade komponenter.
Var får man mest bling för pengen?
Tänker både på vilken tillverkare och vilket inköpsställe som är kung.
Att föredra är ju att skaffa alla pinaler från samma tillverkare och från en leverantör.
En beställning från Kina känns suboptimalt, föredrar EU-butiker.

Har sökt på forumet, dock utan framgång.
Några tillverkare/inköpsställen jag hittat är Hope, Tune, PurelyCustom, Superstar, Wolf tooth.
Skulle helst hitta ett kit med typ sadelklämma, flaskhållare, skruvar till densamma, lock-onringar till handtagen, topcap, spacers, vajerhylsor.

Nån som sitter inne med info om den heliga graalen?

Senast ändrad:

glitch

Aktiv medlem
wolfpack hos r2? de har ett kit med top cap och spacers + skruvar för flaska och sadelklämma löst.
tror r2 har skivbromsbultar anodiserade också men jag köpte mina på superstar då det var billigare.

rouster

Aktiv medlem
Betalar ca 700 sek för att proffsanodisera grejer på ett ställe i göteborg. 700 är startavgift typ så det får man nog betala även om man bara gör en grej.
Edit: För komponenter hade jag nog bara köpt hope från början. Men de kanske inte har lila styren iofs.

glitch

Aktiv medlem
@cerro kanske tittar in här och svarar? Sökte lite i evo-tråden, dock utan framgång, vet du om hans hoj finns på bild?
Jag har lite lila:

Jonrun

Aktiv medlem
Här är det som är lila på min.

Mucoff ventiler
Sixpack racing styrstam
Hope nav+bromsar
Garbaruk pullywheels
Crankbrothers pedaler

iMats

Aktiv medlem
Har ett par lilaeloxerade barends från 90-talet liggandes nånstans om du är intresserad. :-) Matchade min lila Kona AA (som lever och numera är singelfierad). Trodde aldrig att lila skulle komma tillbaka men där ser man...

Kneecap

Aktiv medlem
Jaha! Sitter jag med ett par rariteter? Nåja, ska se om jag kan gräva fram dom :-)
Tjena!

Jag håller på med ett renoveringsprojekt från 1994. Då måste man ha lila varenda, men det är ju allt annat än lätt att hitta.
Förövrigt letar jag efter allt möjligt från hela nittiotalet.

Kneecap

Aktiv medlem
Öhh påreschälv, försöker du snatta grejer framför näsan på mig, i min tråd?
Skämt åsido, några barends behöver inte jag, trots att mitt tema är 80-tal.
Vad är du mer ute efter för prylar?
Tjena!

Klart jag försöker, jag lyckades dessutom!
Söker allt möjligt, 3dV prylar dvs den mörka lilaeloxerade som var populär på mitten av nittiotalet. Finhjul från slutet av nittiotalet, typ CrossMax eller annat i samma klass.. XTR och XT godis m.m.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer