App till AppleTV för att analysera wifi-problem under Zwiftrace

Som sagt du måste felsöka mer strukturerat annars kommer du inte framåt
Stäng av Wifi'n i din router, meshnät och kör med kabel för att utesluta att det beror på radiostörningar.
Jag tror att du kan stå ut med att sakna wifi i någon timme eller två för att hitta felet.
Har du fortfarande problem så är problemet Bluetoothrelaterat och då skulle jag ge mig på din trainer och Apple-TV.
Framförallt trainern är misstänkt då många kör Apple-TV utan problem.
Att prova massa saker samtidigt kommer inte att lösa problemet.
Vad gäller BT och wifi så kör båda på 2.4Ghz vilket är en fri frekvens.
Kanaler som man väljer i sin router spelar ingen roll.
De är alla i samma frekvensspektrum.
Det enda som hjälper mot eventuella störningar är att stänga av 2.4Ghz vilket man f-ö vill göra ändå då prestandan är usel och risken för störningar stor.

Senast ändrad:
Tackar för all hjälp och input/erfarenheter, mycket värdefullt. Testar o kör ett tag med nuvarande setup nu så ska jag utvärdera det lite under en lite längre period.
Tänkte återkoppla hur det gått fram tills nu och har Zwiftat ett 30-tal gånger, det har funkat väldigt bra faktiskt! Har haft 3st disconnections men de har varit så korta att jag inte märkt dem förrän texten kommer i ovankant "connection disconnected" så det har inte stört.
Ända förändring jag gjort under tiden är byte av pulsband då mitt wahoo gav upp och det blev ett garmin istället.

Funkade alltså perfekt ända fram tills igår.... Ett otal disconnections, tappade räkningen...
Fortsatte även idag.

Börjar tro att det är hos Zwift det spökar, vad skulle annars kunna påverka när jag inte ändrat något i setupen liksom??

Tillbaka
Topp