Är det bara jag som tröttnat på Happy?

Speedman

Medlem
Dum fråga kanske, för de som gjort det är antagligen inte här längre och och svarar...

Jo, jag undrar om det är fler än jag som tröttnat på alla urballade trådar, att man inte ska kunna diskutera seriöst det man är intresserad av utan att det haglar in negativa inlägg av folk som bara skriver för att klaga...

[OT]-trådar är ok och kul, men de ballar ju ur de med.

Bör tillägga att första året här var fantastiskt, jag har lärt mig SÅ MYCKET av alla vänliga personer som kommit med bra tips och svar på tal. Och jag känner verkligen att min nyvunna kunskap även gått i arv här på forumet till nya nybörjare.

Men det var då det, en bit in på 2008 hände det något här, det är inte bara jag som tycker så här, jag har flera kompisar som slutat både posta och läsa här på grund allt överflöd av gnäll och negativa inlägg i trådar skrivna av folk som brinner för det de vill diskutera.

Gjorde sista inlägget inlägget här för tre veckor sedan. Och innan det var det väl en månad sen. Inget kul längre. År 2007 blev det flera om dan.
Och det är inte forumgrejen jag tröttnat på. Är på andra forum nu där det det är bättre ordning och positiv stämning.

Sorgligt, men jag hoppas kunna komma tillbaka hit.

Speedman

Där har du ett av problemen med att man envisas med att ha alla trådar, oavsett ämne, i en och samma sörja.

I andra forum, där man har delat upp trådar ämnesvis, kan man på ett helt annat sätt välja själv vad man vill se, utan att behöva avstå helt.

geologen skrev:
-------------------------------------------------------

>
> I andra forum, där man har delat upp trådar
> ämnesvis, kan man på ett helt annat sätt välja
> själv vad man vill se, utan att behöva avstå
> helt.

Kan du inte hålla dig på dom forumen då?

Nja, jag upplever snarare att alla forum går kräftgång när det gäller intressanta diskussioner. Oavsett hur väl strukturerade och modererade de är.

geologen skrev:
> Där har du ett av problemen med att man envisas
> med att ha alla trådar, oavsett ämne, i en och
> samma sörja.
>
> I andra forum, där man har delat upp trådar
> ämnesvis, kan man på ett helt annat sätt välja
> själv vad man vill se, utan att behöva avstå
> helt.

Ta en paus, sen kommer du längta tillbaka, sen kommer du tröttna, sen ...

Och hur som helst, så har du en seriös fråga så får du ju alltid svar, sen gör det väl inte så mycket om man får bläddra lite bland all bajshumor. Rumpan är ju trots allt ganska involverad i cykling ;)

Jag älskar Happy, och att få mig ett gott skratt. Inlägg som "Mårten är en bajskorv" och "Jag kränker mig själv på daglig basis" får mig att skratta i dagar. Tycker det här forumet rymmer fler färgstarka, roliga och pålästa karaktärer än vad många andra forum gör. Länge leve Happy, säger jag!

Jag tycker det är för lite könsord på happy!

Det är väl som med teve-program man inte tycker om, åtgärdas genom att byta kanal eller stänga av teven, och låta de som tycker om programmen kika vidare......Fast ett forum är ju bättre, för där är ju forumets betraktare även dess utformare.

/JPL

Ibland kan jag tröttna på att det finns bara en massa skitsnack. Men i min tråd om lvgram har jag fått fin hjälp och massa tips, och sånt känns alltid fint. Jag läser ganska lite ot-trådar och läser sånt jag är intresserad av, dvs rr, galenskaper och prylsnack om xc och lvg. På det sättet håller jag intresset uppe.

Men visst. Ska man få sakkunskap om Lightweighthjul så kanske man nog dubbelkollar med WW-forumet. Men trots att just det forumet är så fullt av kunskap så känns nog det också ganska anus ibland. Just för att det nästan bara handlar om vikt.

Happy handlar om inget alls och bra så.

Nu har jag inte varit så länge på Happy men Happys kaos-artade struktur är mycket mer levande och dynamisk än ordnade forum. Dessutom är det ytterst sällan som att en fråga går obesvarad, vilket det ofta gör på ordnade forum.

Tycker det är som internet i övrigt, man får sålla bland skiten så hittar man guldklimparna.

Som alla forum, delforum eller inte, modererade eller inte, avatarer eller inte, så kommer medlemmar alltid att komma och gå. Det finns inget forum som kommer att passa alla, ändrar man någonting kommer någon annan att lämna forumet. Så visst är det bra att det finns massor av forum där ute, och faktiskt möjlighet att skapa egna också.

Happy ska vara "Happy" punkt slut !!!!
Bara trist om man ska ändra allt, Dom som inte trivs kan ju hålla sig till forum som duger åt dom då
;) Skratt

Tröttnade 2005, 2006, 2007 och nu tröttnade jag igen. Men vad skall man göra? Är man happypundare är man!

Alltså, det är inte den ostrukturerade strukturen ;) som jag inte gillar. Den är skön i sig själv.
Det som gjort att jag tröttnat är alla negativa inlägg. Om folk inte är intresserade av ett specifikt ämne, varför då gå in i tråden och klaga och skriva massa sura inlägg?

Och sen undrar jag om nån annan än jag, som har varit här lite längre, har upplevt att det blivit mer neggo här i vinter/vår?

Jag hänger här betydligt mindre nu än för ett år sedan. Mycket pga att cykelsnacket drunknar i allt det andra men har alltid fått svar på mina frågor. Man får vara beredd att bumpa tråden då den försvinner från förstasidan ganska fort.

Strukturen e kanon, lite som en chatt nästan då man ser vad som händer fast bättre.. sen hänger jag här bra mkt mindre nu än innan fast jag lurkar runt ibland.
Tröttnat - ja. Bara på Happy - Nej.

Jag e bara trött o har lite svårt att förstå att folk orkar ibland men det är väl den mänskliga tristessen som visar sig mer ibland än andra gånger..

Speedman skrev:
> Och sen undrar jag om nån annan än jag, som har
> varit här lite längre, har upplevt att det
> blivit mer neggo här i vinter/vår?

Har varit medlem sedan starten och kan inte säga att det känns som det har förändrat sig speciellt mycket, allt går i vågor. Jag tror snarare det handlar om individuell toleransnivå, ibland orkar man inte med allt skit och då håller man sig undan ett tag, ibland är det det roligaste som finns.

fredrikw skrev:
> Jag tror
> snarare det handlar om individuell toleransnivå,
> ibland orkar man inte med allt skit och då
> håller man sig undan ett tag, ibland är det det
> roligaste som finns.

Jag dunkar Fredrik i ryggen här. Och precis som Harri har jag tröttnat ett flertal gånger sedan 2003.
Jag reggade mig på ett sånt där "strukturerat" forum nyss (nä, inget sykelforum, helt annat ämne!) och det var ju mördande tråkigt.

Speedman skrev:
> Alltså, det är inte den ostrukturerade
> strukturen ;) som jag inte gillar. Den är skön i
> sig själv.
> Det som gjort att jag tröttnat är alla negativa
> inlägg. Om folk inte är intresserade av ett
> specifikt ämne, varför då gå in i tråden och
> klaga och skriva massa sura inlägg?
>
> Och sen undrar jag om nån annan än jag, som har
> varit här lite längre, har upplevt att det
> blivit mer neggo här i vinter/vår?

Det kan säkert vara så att det blivit mer oprovocerade kränkningar på sistone.

Måste säga att jag som helhet uppfattar Happy som livaktigt och positivt och ett ställe där många av mina nya kompisar håller till, och numera även några gamla kompisar (welcome to the darkside:-).

Tack vare Happy har jag fått möjlighet att uppleva:
+ ett antal Kinnekulleturer
+ några Happy BBQ (tyvärr bommar jag årets pga en segeltur)
+ 08:or i mörkret för några år sedan.
+ Arons tisdagsturer
+ Vecka 31 i Åre (mumsigt:-)
+ Spårvägens DH-läger i Flottsbro för några år sedan. Det dök upp en tråd på Happy om detta och jag hakade på och hade skitskoj.
+ DH i Gesunda
+ Happy (VR) sub10 (nåja, jag försöker iaf - gnällspikar:-)
+ HBAW (bl a en oförglömlig biljardkväll som avslutades med lite fixiecyklande och en titt på Jonas coola cykelram).
+ "Happy Ride" från Franssons i Gbg (fy faaaaan va jobbigt det var:-)
+ Alla ride reports med bilder och videos
+ Mektrådar
+ Våra hojjar
...
och så vidare

På minussidan ...
Jag vet inte, men jag har börjat sålla vilka trådar och inlägg jag fäster mig vid då jag blir gladare på det viset;-)

Om man skulle ledsna på Happy kan man ju baa gå in på 99.se/mac och läsa lite. Tre trådar senare sitter du här och diskuterar Metallica i en, eh, ja, vad var det nu den tråden började med för ämne?

Senast redigerad av en moderator:
jerry, jag vet vad som är mest negativt med Happy. Alla jävla cyklar och cykeldelar man blir lurad att köpa. För jag ahr ju ingen egen vilja alls, nääääråååå.

Skogling skrev:
> Jag håller med Markus F och fredrikw.

Jag håller med fredrikw och Maskros, men fan inte dig Skogling, där går gränsen.

Jag trodde forumkutym var att man skrev +1 i oändligthet tills någon bbq:ade en.

Men vi tar en bild istället.

powershowsbyplusone-bar.jpg

42Hz skrev:
> Jag håller inte med någon men jag tänker inte
> säga vem!(?)

Vad skriver man då? "-1"?

mytomspunnen skrev:
> Skogling skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Jag håller med Markus F och fredrikw.
>
> Jag håller med fredrikw och Maskros, men fan inte
> dig Skogling, där går gränsen.

powershowsbyplusone-bar.jpg ht=340

Tack skaparna. :)

Har också hängt här sedan 2003, läste allt som skrevs fram till 2005 någongång. Sen fick jag ett mer inspirerande arbete. ;)

Numer är det kanske fem trådar per sida som fångar mitt intresse. Mycket har man sett förut och vet var det tar vägen. Man vet vilka "energitjuvarna" som alltid är neggo är (viss ironi på den här tråden f.ö. - men nej, du är inte på min energitjuvslista) och kan ge fan i att läsa det som skrivs.

Man kan ju blocka de användarna, men som admin tycker jag det är bäst att se allt som skrivs.

Tycker snarare "blajjandet" gått ned, men det kanske är för att jag läser så lite numer. Gnällspikarna är väl rätt konstanta, kanske har happydreven minskat i omfattning dock?

Edit: Dessutom har det blivit mycket trevligare när jag installerade AdBlock+ och kan ta bort alla djävla signaturbilder.

Senast redigerad av en moderator:
Atlas skrev:
> Var detta ett försök till kreativ diskussion som
> sköts i sank eller en negativ tråd rakt av?

Ja, om jag ska sluta försöka bringa lustigheter så kan jag väl stundtals känna som trådskaparen, att det ofta spårar ur kanske lite för fort. Men samtidigt så inser jag vid en urspårningsdetaljstudie att det nästan alltid spårar ur först efter att en kritisk pretto-nivå nåtts i tråden. Låt oss ponera att en tråd om ett väldigt allvarligt läge i ett land väldigt nära Sverige vid upprepade tillfällen pyntas med påminnelser om hur dåliga USA är och att Bush är dum. Då tycker jag att det är som en svalkande dusch att det hela får gå över i ett kreativt skämtande om samtliga sidor (i debatten, knappast kriget, eller jo, där också). Tro mig, jag är inte den som backar för en seriös diskussion om något allvarligare än det faktum att messmör innehåller laktos, men att sådana som bedrivs i en något annorlunda kontext än ett renodlat debattforum hela tiden bevakas av många som ser till att stävja bajsnödighet känns snarare tryggt än slamsigt.

skaparn skrev:

> Men vi tar en bild istället.

Inga fler bilder på Kent!

Möjligt att du har en poäng där.

Imho är Happy som kafferasten på jobbet. Samma blanding av glada, tråkiga, arga, roliga mäniskor plus att alla kan ha en dålig dag ibland också. Sedan tror jag precis som någon sa några inlägg upp i tråden att det går lite i perioder - ibland är det med plus och ibland mer minus.

Ivf så är bästa medicinen imho att sålla det man läser och inte ta in allt.

Atlas skrev:
> Var detta ett försök till kreativ diskussion som
> sköts i sank eller en negativ tråd rakt av?

Jag tröttnar också ibland men är snart tillbaka, var skall man annars hänga när man snöat in på cykel?

Gillar oordningen och mixen av seriöst och skitsnack, inspirerande RR och mektips, visa din.., krig- och bajstematrådar. Stör mig ibland på en och annan skitnödig eller med fel åsikter ;) men det är förmodligen ömsesidigt :D

Skogling skrev:
> Min räddning: Jag läser ej. Jag bara skriver.

Det är som Mike å´s signatur.

Jag lovar att i framtiden försöka svälja kränkningar (börjar med Mårtens) och kränka mindre. Inte så lätt om man inte tål laktos.

Tillbaka
Topp