Ola Lödöse
Ny medlem
Är Nishiki SRI TEAM 2007 bästa valet för 15.000 kr ?
Hej !
Jag har en fulldämpad Canondale Jekyll 700 och en helt stel Spezialized.
Nu skall jag skaffa en "vanlig" MTB stel bak, dämpare fram.
Jag tävlar inte men, kör mest singletrack, gillar leriga och tekniska stigar. Jag väljer inte de snabbaste stigarna men gillar att slita, rycka och kränga på cyklen om ni förstår vad jag menar.
Har funderat på Nishiki SRI TEAM 2007 som har ett riktpris på 16.000:- i butik och kan köpas på nätet för 15.000:-
Är detta mest/bäst cykel för dessa pengar ?
Kan ev. tänka mig gå upp i pris kanske till 18.000:- om jag skulle vinna något på det.
Hälsningar
Ola
Cykeln är specad enlig nedan:
RAM: Aluminium 7005-T6, Trippelreducerad
GAFFEL: Rock Shox Reba SL, 100mm, med lockout på styret
HJUL: Linus Pro MD
DÄCK: Maxxis Cross Mark 26x2,10 Kevlar kanttråd
BROMSAR: Hayes HFX-Nine Carbon hydraulisk skivbroms
VEVPARTI: Truvativ Stylo Team
PEDALER: Shimano SPD
VÄXELREGLAGE: Shimano XT, Rapid Fire Plus
FRAMVÄXEL: Shimano XT
BAKVÄXEL: Shimano XTR
UTVÄXLING: 27 växlar, bak 9-delad 11-32, fram 44/32/22t
VIKT: 11.7 kg
SRI Team har lovordats av många. Tidningen Kadens testade cykeln i nr 1/2006 och gav mycket höga betyg (4,5 av 5). Vi bygger SRI Team i Göteborg och 2007 års modell har uppgraderats med Linus Pro MD hjul med maskinkullgrade nav samt en styv Rock Shox Reba SL gaffel där lockouten flyttats till styret. Det här är en mycket kvalificerad långlopps och XC racer med kvalitetskomponenter rakt igenom. Dessutom är ramen värd lite extra uppmärksamhet. Först poleras den handsvetsade aluminiumramen till en sidenmatt yta. Sedan lackeras den nakna ramen med en djup röd klarlack så att aluminiumen fortfarande syns. Dekalerna sätts på och ytterligare två lager klarlack läggs på med vattenslipning mellan lackeringarna. Resultatet är en djupt glödande röd ram helt utan motstycke!
Jag har en fulldämpad Canondale Jekyll 700 och en helt stel Spezialized.
Nu skall jag skaffa en "vanlig" MTB stel bak, dämpare fram.
Jag tävlar inte men, kör mest singletrack, gillar leriga och tekniska stigar. Jag väljer inte de snabbaste stigarna men gillar att slita, rycka och kränga på cyklen om ni förstår vad jag menar.
Har funderat på Nishiki SRI TEAM 2007 som har ett riktpris på 16.000:- i butik och kan köpas på nätet för 15.000:-
Är detta mest/bäst cykel för dessa pengar ?
Kan ev. tänka mig gå upp i pris kanske till 18.000:- om jag skulle vinna något på det.
Hälsningar
Ola
Cykeln är specad enlig nedan:
RAM: Aluminium 7005-T6, Trippelreducerad
GAFFEL: Rock Shox Reba SL, 100mm, med lockout på styret
HJUL: Linus Pro MD
DÄCK: Maxxis Cross Mark 26x2,10 Kevlar kanttråd
BROMSAR: Hayes HFX-Nine Carbon hydraulisk skivbroms
VEVPARTI: Truvativ Stylo Team
PEDALER: Shimano SPD
VÄXELREGLAGE: Shimano XT, Rapid Fire Plus
FRAMVÄXEL: Shimano XT
BAKVÄXEL: Shimano XTR
UTVÄXLING: 27 växlar, bak 9-delad 11-32, fram 44/32/22t
VIKT: 11.7 kg
SRI Team har lovordats av många. Tidningen Kadens testade cykeln i nr 1/2006 och gav mycket höga betyg (4,5 av 5). Vi bygger SRI Team i Göteborg och 2007 års modell har uppgraderats med Linus Pro MD hjul med maskinkullgrade nav samt en styv Rock Shox Reba SL gaffel där lockouten flyttats till styret. Det här är en mycket kvalificerad långlopps och XC racer med kvalitetskomponenter rakt igenom. Dessutom är ramen värd lite extra uppmärksamhet. Först poleras den handsvetsade aluminiumramen till en sidenmatt yta. Sedan lackeras den nakna ramen med en djup röd klarlack så att aluminiumen fortfarande syns. Dekalerna sätts på och ytterligare två lager klarlack läggs på med vattenslipning mellan lackeringarna. Resultatet är en djupt glödande röd ram helt utan motstycke!