Är nya Grand Canyon 7 bra?

HannesMtb

Medlem
Hej!

Ska köpa Mtb för ca 12000 och just nu är allting slutsålt. Så jag har taktiken att hitta rätt modell och sedan vänta på att det finns i lager.

Cyklar asfalt, grusstig, enklare skogsvägar. Är nybörjare.

Viktigt för mig är remote till dämpare, dropper och clean svart design (tex inte orange, grön eller gul).

Jag tycker nya Grand Canyon 7 verkar lovande! Vad tycker ni som kan 1000 gånger mer än mig?

Min undran är om det verkar som en bra cykel, tex växlarna från Sram och fälgar+däck? Det har jag dålig koll på :giggle: Bromsarna antar jag är okej för en nybörjare, behöver inte något extremt.

Tipsa gärna om ni har någon likvärdig!!

Mvh Hannes

Tack för tipset!
Vad tycker du är bättre med den? Ser inte så stor skillnad, det ingår inte dropper och lite sämre dämpare? Eller tänker jag fel:giggle::unsure: den dyra var dock fin, men långt över min budget tyvärr:giggle:

Dämparen är nog lite bättre på MB31. Jag _tror_ att Judy silver har turnkey istället för motion control, vilket är sämre. Den har också 30 mm istf 32 mm innerben, det blir lite klenare.

MB31 har inte dropper, Wiggle brukar sälja sin brand x för ca 1150 några gånger per år. Med dropper ligger de ungefär lika i pris.

Canyons iridium dropper är exakt samma som brand x, jag har båda och de är identiska.

MB31 har flackare 66,5 gaffelvinkel canyon 67,5 och brantare vinkel sadelstolpe 76,6 mot 74 egenskaper som liknar många trail orienterade cyklar från senaste åren.

Gaffeln på MB 31 är väl lättare aluminium och 32 mm innerben mot Judy 30 mm. Mindre dim blir lite fladdrigare.

Växlarna är väl på samma nivå. Hjulen lite bättre på MB 31 och däcken bättre. Snål variant av schwalbe på canyon

Tillbaka
Topp