Är Sidi-skor fortfarande lika små?

Pask

Aktiv medlem
Jag har ett par Sidi MTB-skor som har passat mig bra i snart 20 år. Nu börjar de falla sönder, så jag funderar på att skaffa nya. De verkar vara svåra att hitta i någon butik i min närhet, så jag får nog beställa på nätet, Frågan är om nya Sidi är lika små i storlekarna som de var för 20 år sedan? Mina är stämplade med minst ett nummer större än jag brukar ha, och de är ändå på gränsen på längden. De är nog snarast 2 nummer mindre än normala skor.

Är det någon som har nyare Sidi-skor, och kan uttala sig om storleken?

Jag har ett par Sidi MTB-skor som har passat mig bra i snart 20 år. Nu börjar de falla sönder, så jag funderar på att skaffa nya. De verkar vara svåra att hitta i någon butik i min närhet, så jag får nog beställa på nätet, Frågan är om nya Sidi är lika små i storlekarna som de var för 20 år sedan? Mina är stämplade med minst ett nummer större än jag brukar ha, och de är ändå på gränsen på längden. De är nog snarast 2 nummer mindre än normala skor.

Är det någon som har nyare Sidi-skor, och kan uttala sig om storleken?
Mina senaste är från 2017 och då var de samma storlek som för 20-25 år sen, dvs ett till två nummer större än vanligt krävs.
Har inte provat några nyare än så.

Hej,

Köpte nya Sidi Dragons i höstas, det föregående paret var 15år gamla. Storleken var densamma och samma passform i övrigt. Det är bara att slå till!

Edit: grammatik

Tillbaka
Topp