Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Men scheisse också. Internett gick sönder när jag pekat-och-klickat upp massvis av bilder, så nu blir det till att börja om igen. Postar i omgångar för säkerhets skull..
Hur som helst - en underbar dag med strålande sol, 15 grader varmt och snö. Och så underbart sällskap så klart :)
Mickelino i snön. Två decimeter snö som mest på toppen. Mer kommer snart.
Snööö!
Bräckebäcksleden, testvinnare med fyra rattmuffar av fem möjliga. Det är inte dåligt! Betyget dras ned något av klafs och klet i början.
Mottjusigt.
Höghöjdsåkning enbart då endast gondolen guppade i dag.
Kl 18 är afterbike-öl i Mullfjallet fem nio fyra. Några öl har jag hemma, vill ni ha fler får ni ta med er. Kl 19 är det pizzabuffe på Madonna. Och lite mer öl.
Välkomna.
.David
Underbar dag i dag med, även om jag fick betydligt färre åk än planerat. Bakbromsen tappade trycket totalt precis när vi skulle in på Bräckebäcksleden. Tog mig ner på den en bit ändå och sedan grusväg till stugan där jag luftade bromsen. Allt kändes bra ända till jag kom upp med kabinen, då var bromstrycket som bortblåst igen. Suck. Blev en vandringstur till våffelstugan på toppen (1420 möh). Snackade med massa vandringstjejer innan jag tog mig ner med kabinen och därefter några åk i lågzon. Nu skall det luftas broms igen innan jag blir för full.
Nissen skrev:
-------------------------------------------------------
> Surt med bromsen Jonny! Hoppas att det löser sig tills i morgon!
Förhoppningsvis löser det sig (sa hon som sket i badkaret) i morgon. Luftade en tredje gång med samma resultat, dvs att trycket försämrades ganska omgående. Lars tipsade om att spana in slangen, och mycket riktigt har jag lyckats fått pungktering på den! Ett litet runt hål som hydraulsåsen bubblar ut ur. Blir att fixa ny slang i morgon asså. Tur att det finns öl att trösta sig med.
Min egen DH-släde när nog nere för räkning för säsongen. Baknavet har total kärvat ihop efter förra helgens vatten- och lerfest i Gesunda. Kommer att behöva massor med TLC. Tur att jag har hela vintern på mig... :-)
ostkaka skrev:
> Nissen skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Surt med bromsen Jonny! Hoppas att det löser
> sig tills i morgon!
>
> Förhoppningsvis löser det sig (sa hon som sket i
> badkaret) i morgon. Luftade en tredje gång med
> samma resultat, dvs att trycket försämrades
> ganska omgående. Lars tipsade om att spana in
> slangen, och mycket riktigt har jag lyckats fått
> pungktering på den! Ett litet runt hål som
> hydraulsåsen bubblar ut ur. Blir att fixa ny
> slang i morgon asså. Tur att det finns öl att
> trösta sig med.
Pungktering är aldrig skoj, oavsett var man får den! ;)
Snorbra åkning i dag med. Fixade ny slang nere på byn och fyllde den med bäbisolja, så nu fungerar allt bra! Mickelino och jag sitter nu och fyller på protein-, fett- och kolhydratförrådena så vi orkar med att åka i morgon med!
bruce skrev:
> Osten ringde i afton, satt på krogen med
> Happyeliten
Vadå, du är väl inte i Are??