Måste be om ursäkt, jag pratade med Henke idag om mitt inlägg tidigare och han berättade för mig att han faktiskt inte ligger bakom själva branten utan hör och häpna. Christer, Anitas egen man. Så rent tekniskt så skulle han kunna döpa branten till Anita likt en båtbyggare döper sin skuta till sin kärestas namn, men nu har detta ej hänt så så det formella namnet om det nu är så viktigt borde i så fall vara Christersbrant, Fast då finns det en annan hake, Christer jobbar med att bygga leder och skulle man döpa allt han gör, tillexempel den nya lilla vägen förbi surhålet i Bräckebäcksleden till Christers nånting så skulle det lätt kunna bli absurdum av allting, tänk alla hopp Feffe gör, -Feffes hopp var grymt, visst men vilket, Skall man döpa grejerna och numrera dem, Feffes hopp #1, Christers bank i surhålet #3 kanske Tommys breddning utav bron efter första delen på flinbanan. nej tack...
Nu till dagens andra fundering! varför gör jag detta inlägg? Ärligt talat så vet jag inte, kan bero på att jag är där skönt trött som man kan vara efter en kanon dag på skutan, halv taskigt väder men ändå grymt, eller är jag bara dryg. Skulle själv satsa mina pengar på det andra allternativet. hur som helst så skall jag ge mig nu men tänker berätta för att göra er lite avundsjuka som inte råkar vara här för tillfället att cyklingen har öppnat upp och att det trots dåligt väder var hur kul som helst att komma igång med den "riktiga" cyklingen igen.
Leo cykelbroder, hoppas att du tycker om stökig cykling, DH banan är riktigt brutal, men på samma gång otroligt rolig, tror att du kommer att gilla den, Henke håller på att reka ut en ny del till den som börjar uppe på Hummeln och går ner under Hummelliften för att ansluta till DH banan genom ovandelen på WorldCup backen, det ser riktigt lovande ut och kommer att göra den nästan dubbelt så lång, även nedre delen utanför Hyddan har ändrats, Branten som gjärna får heta lillbranten"fölåt dryg igen" är om inte lika bra så bättre än förra året, kändes som man flög längre, kanske bara en inbilning...
Ha det bra & lev väl.