åre mtb leder

kallegunnar

Aktiv medlem
åre mtb leder
hej hej
har turen att få hamna i åre 1 v i sommar har en kompis vars syster bor där så boendet blir kosta gratis....
vi hade tänkt hyra downhill 1 dag för att prova på (aldrig testat tidigare).
vi kommer släpa med osss varsin racer o mtb osså.
är det ngn som har ngn kul led eller väg att rekomendera...
allt är välkommet,

åre mtb leder
Tjena!

MTB kan Claes på Skidsport peka ut åt dig..
LVG cyklar man på E14, thats it.. Finns väldigt få bra asfalterade bitar runt åre..

åre mtb leder
Ska man köra racer runt Åre finns ju vägarna mot Vålådalen och Edsåsdalen som mestadels består av helt ok asfalt. Men framförallt ska man inte glömma bort vägen som går från Järpen mot Kall som då den är i höjd med Kallsjön är mycket fin med Åreskutans södra sluttning på andra sidan. Detta är garanterat mycket finare är E14 som inte är någon riktig höjdare.

åre mtb leder
finns fin lvg cykling runt åre
speciellt om man vill prova på lite rejäla backar
som ngn ovan nämnde
vålådalen
då passerar man hela lååååånga och branta backen upp till trillevallen och rullar sen ner till vålådalen
grym cykling

i åre finns det en ännu brantare backe upp till ullådalen, men den har jag inte provat

ett annat tips är om ni kan få skjuts till trondheim och sedan cykla tillbaka till åre

en annan mkt fin sträcka är mellan mörsil och sjön alsen
och ytterligare en är mellan hallen och bydalen/höglekardalen (dock lite långt bort från åre)

runt åreskutan finns det massor av singeltracks inte bara downhill
men man behöver inte en downhillhoj för att köra på åreskutan då det finns flera lättare leder ner

men det är ungefär som att åka till chamonix och åka längdskidor;)

åre mtb leder
jag tycker flinbanan är det läskigaste på hela åreskutan.
Man kommer in i en trevlig kurva... och så helt plötsligt försvinner marken under en och man flyger ut i skogen. Tycker spåret är helt felkonstruerat + att det oftast är helt söndekört. Körde WC-spåret flera gånger utan problem, men vurpade 3ggr på flinbanan innan jag skitsur svor att jag aldrig skulle köra där igen.

åre mtb leder
tack för många tipps det verkar som det inte är ngra problem att köra totalt slut på sig om vädret är lite snällt......
mkt cykel blir det bara se till att kondisen finns..

Tillbaka
Topp