Åre, vad rasade på din cykel?

Mx_Hansen skrev:
-------------------------------------------------------
Men dock det kan inte vara
> värre än o köra cross;)
>
> //hansen

Det var ju en lite udda komentar.

Är det inte Anitas brant på sista bilden där?

Isf är den faktiskt inte mycket att hänga i granen, finns betydligt värre saker däruppe. :P

Mårten skrev:
-------------------------------------------------------
> Är det inte Anitas brant på sista bilden där?

*Sch!* Akta så inga locals ser att vi kallar den Anitas, då blir det ett djävla liv! ;)

> Isf är den faktiskt inte mycket att hänga i granen, finns betydligt värre saker däruppe. :P

Nej, den är rätt överskattad. Men den är likväl en psykisk svårighet att rulla utför för många av oss feta gamla gubbar.

Bilden gör inte branten rättvisa. Men det lurigaste är som sagts ovan det psykologiska. Precis i krönet är det en rot som helst skall tas med lite fart så man hoppar ut i branten. Kör man för sakta riskerar bakhjulet att slå i roten lite grann och man tippar frammåt en smula och det kan bli jättestressigt i botten då... Men med lite fart så är Anitas brant helskön =)

Vad som rasade? Ett styck FSA Orbit Xtreme cartridge styrlager... Nedre lagerskålen separerade från ramen, upptäckte jag hemma efter Åre, tyckte det gick lite trögt att styra sista dagarna. ;-)

bad.jpg ht=544

Nere till vänster: Nedre lagerskål i två delar,

/Leo

Host host.
Fler styrlager om pajade. :P
IMG_5846.JPG ht=544

Foto: Neo

Nåt WTB-skit. Blir färre och färre WTB-delar på min hoj. Hittills har baknavet, däcken, handtagen och styrlagret ratats. Bara framnavet och sadeln kvar nu.

hehe... forumarkeologi...

I år rasade en högerpedal i åre (under sommaren), en högerpedal på streethojen på väg till åre (gängorna dog i säter) och senare under säsongen (i september) smällde jag loss en bit av min nya vänsterpedal under Mega-Downhillen i åre... Men bortsett från det hände inget med cykeln i åre i år...

Förra året mosade jag ett två dagar gammalt X9-reglage och drog ut gängorna ur växelörat (ej utbytbart...)

Lite mer Åre-ras, sadelräls i titan från en SDG Bel Air RL:

kass.jpg ht=544

Numera sitter det en CroMo räls på sadeln, den går åtminstone att räta ut om den böjer sig... :-P

/Leo

Har haft en ganska tufft år med cykeln och jag kollade igenom cykeln idag. Upptäckte att den var mer sliten än vad jag trodde. Kommer att få byta båda fäljarna, baknavet, vevpartiet, sadeln och styrlagren. Kommer antagligen även att byta ut bromsarna och alla vajrar och lite annat smått på den. Ibland känns det som om man borde lägga pengarna på en ny cykel istället...

/Stellan

http://sandstorm.se

Senast redigerad av en moderator:

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp