Åre !

Åre !
Det blir nog en tur dit för XC på skutan. Skall sedan åka bil till Enafors och där starta hojjning till Sylarna för att fotledes trippa upp på toppen. Fortsätter sedan till Helags och tar någon trevlig tur tillbaka till Enafors. Är vädret bra och det känns OK så tar vi kanske Lunndörren/Anaris, vi får se.

Åre !
När man läste på deras hemsida var man ju tvungen! ;)

http://www.mtbfreerider.com/amm_facts.html

ÅRE MOUNTAIN MAYHEM - 'ONE WEEK OF PURE ADRENALIN'

Kabinbana Cable Car & World Cup Chair Lift take you up the mountain
Marked out trails & epic downhill loops
Challenging DH & Technical XC routes
7 Days of riding
Red Bull's North Shore Trails
Mapped area to show riders the routes
Competitions - 'XBS' Extreme Bike Series

Low Off Season Accommodation Rates
BBQ's & Parties throughout the week

Åre !
anderski Skrev:
-------------------------------------------------------
> Hm, är lite sugen på att åka upp.
> Hur är det med xc åkning runt Åre egentligen ?

Vill dra mig till minnes att världscupsbanan är kvar?

Annars är det nog fint ändå :)

Åre !
Åre funkar för alla typer av cyklar. Det går alldeles utmärkt att dundra ned för skutan med XC hoj fast man får ju anpassa fart och spårval något.

Åre !
Glöm inte bort Åre Äventyrsfestival en annorlunda sommarfestival med massa skön MTB aktiviteter!

Upplev det du drömmer om  
Välkommen till Åre Äventyrsfestival 28 juni - 4 juli 2004. En vecka präglad av äventyr och upplevelser i hjärtat av Jämtlandsfjällen.  
Jag vill ha senaste infon om Åre Äventyrsfestival

Var med om årets största outdoorarrangemang, Åre Äventyrsfestival. Festivalen för dig som vill uppleva alla de äventyr Åredalen har att erbjuda, samlat under en och samma vecka.
• ÄventyrsTävlingar - Nationella och internationella mästerskap i multisport (Åre Extreme Challenge), NM - rafting, SM i streetluge/longboard forspaddling, kajak 4-cross, slalom och DH, klättring Bouldertävling), skärmflygning och mountainbike DH.
• ÄventyrsTestcenter - Under festivalen får du möjlighet att inte bara se produkterna utan även klämma, känna och prova allt från kök, ryggsäckar, tält till kajaker i dess rätta miljö.
• ÄventyrsAktiviteter - Träffa likasinnade och upplev något nytt. Festivalen kommer att fylla Åredalen med aktiva människor som hela dagarna utövar olika typer av äventyrsaktiviteter som genom central bokning skapar en lätt åtkomst av aktiviteterna.
• ÄventyrsSeminarium - Se och lyssna på olika föredrag om expeditioner, äventyr, tekniska föreläsningar mm.
• ÄventyrsFilmfestival - Under Åre Äventyrsfestival kan vi presentera Europapremiären av Banff Mountain Filmfestival -04, Banffs egna internationella äventyrsfestival under tre kvällar med äventyr från hela världen. I sammarbete med pathfindertravels.nu
Välkommen till en vecka av upplevelser och äventyr i Åre!

http://www.aventyrsfestival.se

Åre !
E också lite sugen på å åka dit och testa vad åre har att erbjuda för utförsåkning på sommaren. XC runt skutan verkar också kul...
Blir de något happy-gäng som ska dit eller?

Åre !
Jag skulle gärna vilja hänga på jag med, men jag har ingen att sticka dit med tyvär.. men jag ska dit nån gång i allfall, för att Åre är inget man vill missa..

Ser grymt kul ut om man tittar på bilder, men det slår ju inte att verkligen vara där..
Ha det så kul i år !!

Åre !
Jag skulle gärna vilja hänga på jag med, men jag har ingen att sticka dit med tyvärr.. men jag ska dit nån gång i allfall, för att Åre är inget man vill missa..

Ser grymt kul ut om man tittar på bilder, men det slår ju inte att verkligen vara där..
Ha det så kul i år !!

Åre !
Varför inte dra till Åre som en "happy-tour". Kanske i år, eller nästa sommar?
Så kan "Hoss" få några att åka med. :D, jag e ialla fall på Hoss ;)

Åre !
Det närmar sig...en dryg vecka till avresa (och semester!) :-D
Ska bli sjukt kul att träffa alla Verbier-veteraner igen samt göra nya happybekantskaper. Vi ses i Åre!

Åre !
Gänget (Pelle Hå, Jomper, Tobe, Leo) jag ska trängas med är ganska digitalkamera-tätt så det blir säkert en och annan bild :-)

Om vi sen kan locka dit the_TnT kommer det inte gå att prata pga alla slutare som klickar ;-)

Åre !
Nu sitter vi här och ser ut över Åresjön... ska äta frukost. Cyklarna är färdigmekade och väntar i hallen. :)

Åre !
Låter otäckt! ;-)
Snälla posta inga bilder under veckan. Jag är rädd att min arbetsmoral så här i väntan på att åka dit, sista veckan innan semester dessutom, inte klarar det...

Åre !
erik h (vid Bergets fot) Skrev:
> Nu sitter vi här och ser ut över Åresjön... ska
> äta frukost. Cyklarna är färdigmekade och väntar i
> hallen. :)

Usch det låter inte alls najs. ;-) Hur är vädret? Får du användning för stänkskärmarna?

/Dewe

Åre !
*micke* Skrev:
> Om vi sen kan locka dit the_TnT kommer det inte gå
> att prata pga alla slutare som klickar ;-)

Eftersom jag planerat att åka dit i flera månader nu, så känns det som du knappast kommer att få pris i övertalning om du lyckas locka dit mig ;)

Hoppas bara jag slipper cykla HT - tiden börjar bli knapp...

Åre !
Haha, nähä inget pris :-|

Det har undgått mig att du tänkt åka dit, hoppas du får nya trevliga ramen i tid då *håller tummarna*

Väl mött i Åre :-)

Åre !
*micke* Skrev:
> Det har undgått mig att du tänkt åka dit, hoppas
> du får nya trevliga ramen i tid då *håller
> tummarna*

Kolla det första svaret i den här tråden från den 13:e maj ;)

> Väl mött i Åre :-)

Jo.*

*övar på *micke*-språk ;)

Åre !
Vädret är... inte som tidigare år. Det är ensiffrig temperatur både på skutan och i byn och regnar ibland. Ryktet säger att det kommer att fortsätta så ett tag till. Man slipper iallafall svettas i Dainesejackan, men stigarna slits oerhört mycket. Under trädgränsen är det oerhört mycket spår och lerhål. Badade i en lerbäck själv idag. Vi får hoppas att det torkar upp rejält tills Mayhem startar, jag törs inte tänka på hur det kommer att se ut om 3-400 pers kör på det här underlaget.

Stänkskärmar och rymliga regnkläder är alltså en god idé att ta med sig. Samt att snarast börja med gymövningar för fingrar och underarmar - det kostanta bromsandet knäcker vissa muskler helt i början.

Monsterhojen går som en dröm. Jag bara skrattar.

Stadsbor behöver inte oroa sig för att knäckas av hemlängtan; bygget av damernas störtloppsstart pågår fram till september så det körs både bergborr och grävmaskin på Svartbergsryggens slut. Så mot slutet av tusenmetern låter det ungefär som hemma på Kungsholmen.

Åre !
Hmm, hoppas det finns 'reservedelar' till försäljning, blir intressant och se om min bakfälg kommer hålla för den misshandel jag förmodar den kommer utsättas för.. ;)

Fälgsidorna buktar otäckt mycket innåt. I värsta fall får man hålla sig till ev. XC-banor.. ;)

Hmm, verkar ha dykt upp mer info sedan jag kollade sist.

Dags att införskaffa Hawaiiskjorta?

FULL MOON BEACH PARTY
Riders will be in for a special treat as we will be serving roast wild boar, and a selection of Thai food. Our favourite DJ's will be spinning a mixture of Raggae & Hip Hop.
Dress code = loud Hawaiian shirts, or anything loud and colourful.

Tillbaka
Topp