kontorsråttan
Aktiv medlem
Årets lamptråd 2015/2016
Aliide sa:Du råkar inte ha "cityläget" på? För då är det pissigt ljus nämligen.
Nä, det vore lite vääääl mycket rookie-misstag :-)
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Aliide sa:Du råkar inte ha "cityläget" på? För då är det pissigt ljus nämligen.
42Hz sa:Har den ett "glesbygdsläge" också?
NLC sa:42Hz sa:Har den ett "glesbygdsläge" också?
Lantisläge menar du väl? ?
Appel sa:Flikar in här lite i diskussionen om mycket ljus i staden. Igår när jag cyklade hem som vanligt var det faktiskt lite knepigt trots upplyst stadsmiljö och en pk philips saferide. Jag har glasögon. Det regnade. Det var nästan 0. Väglaget var blandat slask, spårig isgata och ute i förorten mer vinterväglag under nedsmälting. Detta väglag, kombinerat med mycket bländande ljus och immiga/blöta glasögon gjorde att det blev svårt att se vägen framför framhjulet. Speciellt jobbigt med tanke på väglaget. Igår hade jag gärna haft en 7000 lumens rally lampa på styret även om jag hade fått skämmas.
Rattnalle sa:Den gemensamma nämnaren hittills är väl glasögon? ;-)
Jag har aldrig upplevt att Philipsen inte räcket för att se vägen bra. Är det så ljust runt om att Philipsen inte längre känns stark tycker jag oftast att omgivningens ljus räcker. På helt mörk väg har jag gärna en kinalampa också som helljus så att inte allt är mörker bortom den avskärmade ljusbilden.
Oavsett väglag tycker jag. Jag tycker nästan bar fuktig asfalt är sämst eftersom den suger åt sig allt ljus på ett annat sätt.kontorsråttan sa:Rattnalle sa:Den gemensamma nämnaren hittills är väl glasögon? ;-)
Jag har aldrig upplevt att Philipsen inte räcket för att se vägen bra. Är det så ljust runt om att Philipsen inte längre känns stark tycker jag oftast att omgivningens ljus räcker. På helt mörk väg har jag gärna en kinalampa också som helljus så att inte allt är mörker bortom den avskärmade ljusbilden.
Gäller det en ren och torr väg eller också när det är potthål, snömos och isfläckar? Att se vägen är en sak men att se exakt hur underlaget ser ut är en helt annan. Nu på vintern känns det sistnämnda som en nödvändighet.
CW sa:Ok, nu har den där Magicshine lampan MS-602 1000 gått ned i pris till en femhundring igen och jag vill veta om ni kommit fram till något om den lampan.
yepp! och den är helt okmarr sa:CW sa:Ok, nu har den där Magicshine lampan MS-602 1000 gått ned i pris till en femhundring igen och jag vill veta om ni kommit fram till något om den lampan.
Var det inte den som koatade 199 för ett tag sen?
marr sa:CW sa:Ok, nu har den där Magicshine lampan MS-602 1000 gått ned i pris till en femhundring igen och jag vill veta om ni kommit fram till något om den lampan.
CW sa:marr sa:CW sa:Ok, nu har den där Magicshine lampan MS-602 1000 gått ned i pris till en femhundring igen och jag vill veta om ni kommit fram till något om den lampan.
Aldrig sett de ha det priset. Den har gått från ca 1000 kr till 599 under ett års tid ungefär.
Hur är ljuset då?salle sa:Jag knep en sån på rean. Har den på hjälmen och det är ju ett lyft viktmässigt från den gamla MS 808 jag hade där innan. Ljusbild ung densamma. Skön att slippa gamnacke!
CW sa:Hur är ljuset då?salle sa:Jag knep en sån på rean. Har den på hjälmen och det är ju ett lyft viktmässigt från den gamla MS 808 jag hade där innan. Ljusbild ung densamma. Skön att slippa gamnacke!
awaydays sa:https://www.xxl.se/magicshine-ms-602-1000-multi-new-charger-cykellampa-svart/p/1143350_1_style
Hur är den här ? Kan jag ha den i stan och skogen och vägarna om jag riktar den neråt? Eller finns det bättre i ungefär samma prisklass.
Miracle sa:awaydays sa:https://www.xxl.se/magicshine-ms-602-1000-multi-new-charger-cykellampa-svart/p/1143350_1_style
Hur är den här ? Kan jag ha den i stan och skogen och vägarna om jag riktar den neråt? Eller finns det bättre i ungefär samma prisklass.
Nej, den bländar ändå, men den blir fin i skogen å så skaffar du denna å som du använder när du cyklar till å från, Det brukar finnas plats för två lampor på de flesta styren! :)
frid!