Argh!

grondahl

Aktiv medlem
Argh!
Försöker högre makter säga mig något?

Cyklar iväg mot spånga på förmiddagen för att ta pendeln till Södra och dagens planerade tur längs sörmlandsleden. När man bromsar i backarna så känner jag att frambromsen tar lite dåligt, trycker till igen och ser olja bubbla ur handtaget. Man känner ju förstås en viss irritation men strålande väder och cykelsuget vinner, självklart klarar man sig på enbart bakbromsen. Möter upp kumpanerna vid Gullmars och vi kommer iväg längs sörmlandsleden. Solen skiner, rötterna är överkomliga och allt känns bra tills backen ner mot Ältavägen. Det knakar till och jag trampar tomt. Hinner tänka "kedjehelvetet" innan jag märker att den är hel och fin. Däremot så har frihjulshelvetet lyckats gå sönder. Så medans de andra fortsätter bortåt så får man promenera tillbaka till Stockholm Södra-> och sen slita apostlahästarna mellan Spånga och Vällingby... Vilken underbar dag.

petrusko

Ny medlem
Argh!
Attans otur. Hoppas du får ordning på biken snart så du kan ge dig ut på nya äventyr och få åter humöret.

Jag hade en urkass dag igår när jag hade sönder mitt sprakans nya nav som jag hämtade på posten igår. Mekade hela dagen igår för jag skulle cykla Hisingen runt idag. Blev tyvärr inget va det racet. Har mekat idag också, satt på min singlespeed fälg igen och drevat ner den till 16t bak. Blev en underbar tur idag på 1h40min. Humöret åter. =)

Mvh petrusko

bruce

Ny medlem
Argh!
grondahl skrev:
-------------------------------------------------------
> Försöker högre makter säga mig något?
>
> Cyklar iväg mot spånga på förmiddagen för att
> ta pendeln till Södra och dagens planerade tur
> längs sörmlandsleden. När man bromsar i
> backarna så känner jag att frambromsen tar lite
> dåligt, trycker till igen och ser olja bubbla ur
> handtaget. Man känner ju förstås en viss
> irritation men strålande väder och cykelsuget
> vinner, självklart klarar man sig på enbart
> bakbromsen. Möter upp kumpanerna vid Gullmars och
> vi kommer iväg längs sörmlandsleden. Solen
> skiner, rötterna är överkomliga och allt känns
> bra tills backen ner mot Ältavägen. Det knakar
> till och jag trampar tomt. Hinner tänka
> "kedjehelvetet" innan jag märker att den är hel
> och fin. Däremot så har frihjulshelvetet lyckats
> gå sönder. Så medans de andra fortsätter
> bortåt så får man promenera tillbaka till
> Stockholm Södra-> och sen slita apostlahästarna
> mellan Spånga och Vällingby... Vilken underbar
> dag.

Ooops, trist.. Du låter lite irriterad Grönis ;) Köp allt nytt så blir du på bättre humör igen:)

grondahl

Aktiv medlem
Argh!
Yes. Nytt bakhjul ska beställas omedelbums. Frågan är ju såklart vad?

bruce skrev:
> Ooops, trist.. Du låter lite irriterad Grönis ;)
> Köp allt nytt så blir du på bättre humör
> igen:)

bruce

Ny medlem
Argh!
grondahl skrev:
> Yes. Nytt bakhjul ska beställas omedelbums.
> Frågan är ju såklart vad?

Jag har ett par crossride till salu, i stort sett nya, lev. i januari och kanske kört 20 timmar eller ngt. PM:a mig vid intresse.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer