JockeS
Aktiv medlem
Ärlighet eller ljuga för kompis?
Har en kompis som står mig väldigt nära som köpte en Gary Fisher för 2 år sedan hos en lokal LBS, dyr var den oxå i mina ögon. Enkla komponenter så som Acera m.m, fälgbromar. Cykeln väger in på 14,3 kg när jag hängde den på vågen igår.
Han själv tror att det är en grym hoj pga att det är en Gary Fisher.
Han köpte även igår en Nishiki Stiff till sin sambo för 2600:- begagnad, 2 år gammal.
Samma sak här "det är en kanonhoj med jättebra komponenter som Acera växlar m.m.
jag vill bara vräka ur mig att han köpt skitcyklar i mina ögon, men håller god ton då han inte kan så mycket om cyklarna och jag inte vill klanka ner på honom och hans hoj.
Men hur hade ni gjort? Hade ni varit tokärliga eller bara låtit er vän tro vad han tror?
Han själv tror att det är en grym hoj pga att det är en Gary Fisher.
Han köpte även igår en Nishiki Stiff till sin sambo för 2600:- begagnad, 2 år gammal.
Samma sak här "det är en kanonhoj med jättebra komponenter som Acera växlar m.m.
jag vill bara vräka ur mig att han köpt skitcyklar i mina ögon, men håller god ton då han inte kan så mycket om cyklarna och jag inte vill klanka ner på honom och hans hoj.
Men hur hade ni gjort? Hade ni varit tokärliga eller bara låtit er vän tro vad han tror?
Senast ändrad: