Arm/Benvärmare

Arm/Benvärmare
Ingen expert på ämnet, men har goda erf av Rose's egna arm, knä o benvärmare till vettiga priser.
Hm, det var ganska urplockat såg jag nu. Här kan du se alla de har

Senast ändrad:
Arm/Benvärmare
Hur funkar merino mot vind och regn? Jag använder syntetvarianter både för ben och armar och de gör nytta både när det är lite för kallt i allmänhet för att köra utan, men även när temperaturen är dräglig men det blåser för jäkligt och/eller regnar.

Jag tänker att olika personer kanske använder samma kategori av kläder (i detta fall arm/benvärmare) för lite olika ändamål.

Arm/Benvärmare
Prova ut i butik så storleken passar dina armar och ben - och se till att de har ordentliga silikonremsor så de inte glider ner! Skitjobbigt med glipor.

Arm/Benvärmare
Hej
Jag har bestämt mig för att köpa arm och ben värmare .
Vilka rekommenderar ni med eran erfarenhet ?
Erik
Jag har alltid kört Craft om det inte varit klubbfärger(ibland Craft då med).
Normalt behövs inte benvärmare i Juni men det är såklart individuellt.
Jag cyklade ett år i kortbyxor och linement och vinterjacka när det snöade runt 2010 utan att frysa om benen, andra har benvärmare från 10 °C

Arm/Benvärmare
när jag vill kompletteringsvärma, tas några av följande lätt av- och påtagna plagg i användning allt efter behov undervägs.

norska öronvärmare.

halsduk

varmare handskar

125 g regntät jacka liggande i ramväska eller rygga.

rainlegs (här endast som vindskydd)

jo jag äger även tre par mer eller mindre matchande armvärmare. men ett par matchar inte, iställer ser de ut som jag vore tatuerad...
.
IMG_0208.jpeg

Arm/Benvärmare
Jag har litet dålig erfarenhet av resårer som ger sig. Kanhända det beror på att jag köpt på rea. Undvik tvätt om de inte är jättesmutsiga.
Biemme tror jag har funkat bäst i längden.

Arm/Benvärmare
Jag har bestämt mig för att köpa arm och ben värmare .
Vilka rekommenderar ni med eran erfarenhet ?
Jag har använt flera olika, de allra bästa är de från Gorewear med Windstopper
och
liksom även
Alla speciellt för "cold and wet weather protection"
mha "GORE-TEX INFINIUM fabrics with GORE WINDSTOPPER product technology"
Jag är såpass nöjd med dem att jag även har köpt en uppsättning till,
som jag har på landet. Vilket var extra bra den kalla blötsommaren -23

Arm/Benvärmare
Passform är såklart viktigt. Jag har gjort mig av med alla arm-/benvärmare som inte är flossade pga totalt onödigt att bara ha ett tunt lager. Hade även Raphas merino-armvärmare men de använde jag sällan pga det blåste rakt igenom dem = värmde knappt.

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp