Arrghh! Posten + cykel = fail

AKVS

Ny medlem
Efter mycket beslutsångest bestämde jag mig slutligen för en Charge Mixer som pendlare efter en vinter på en alldeles för långsam cykel. När jag nu efter viss väntan hämtade den på posten så var det med ett barns glädje jag packade upp och började montera.

När allt är klart och Alfine-navet är injusterat (puh!) så passar inte framhjulet in i framgaffeln, varför kan man ju undra sig. Jo, framgaffeln måste ha fått sig en (sjuhelvetes)smäll och är nu alldeles sned! När hjulet passas i ena dropouten och skivan sitter i sitt ok så är det ett gäng cm kvar på andra sidan.

Cykeln var verkligen ordentligt packad, vadderad etc- i sin låda och lådan i sig har inga direkta märken på sig.

Går det att böja till en framgaffel?

Vad göra annars? Skall jag reklamera hos wiggle eller hos posten?

Tack

Edit av Tobbe Arnesson: Inte SKRIKA i rubriken, tack.

Senast redigerad av en moderator:
Om det inte finns några skador på kartongen så skulle jag vända mig till posten först och främst. Då kan de inte skylla på att den var dåligt emballerad.

Jag skulle börja med att kontakta Wiggle, det är dom som köpt en tjänst av posten. Slå dom en signal helt enkelt och förklara.

Kontakta wiggle. Om kartongen inte är skadad har posten inget ansvar. (även om kartongen skulle ha varit skadad så är det svårt att bevisa att det är svenska posten som har behandlat den illa, tyvärr)

Tillbaka
Topp