[Artikel] 11 prylar för en bättre vintercykling

Redaktionen

Medlem
vinter.jpg

Att cykla på vintern kan vara både en plåga och riktigt härligt. Det här är 11 prylar som gör dina vinterturer lite bättre.

Läs hela artikeln:

Tipps är att vanliga Stans Sealant klarar rejält med minusgrader, om man nu föredrar den, redan har den hemma eller i hjulen.

Och sen är Pogies, läs Bar Mits, guld värt när det är kallt ute.

Senast redigerad av en moderator:
Elsockor.
Tycker mitts funkar bättre än elhandskar, men går att kombinera tunna eldrivna liners med mitts, när det är åt helvete kallt.

Tipps är att vanliga Stans Sealant klarar rejält med minusgrader, om man nu föredrar den, redan har den hemma eller i hjulen.

Ja det gjorde mig fundersam. Hur kallt måste det vara för att vanlig Stans ska sluta fungera? Den är baserad på propylenglykol som inte fryser i första taget.

Ja det gjorde mig fundersam. Hur kallt måste det vara för att vanlig Stans ska sluta fungera? Den är baserad på propylenglykol som inte fryser i första taget.
Stans säger -28, det vill säga långt under gränsen då jag ens överväger att träna ute.
Och även om guckan fryser så brukar det gå bra. Har kört vanliga Orange seal en vinter på fettot, men hade lite problem med att hålla trycket när det var lite kallare i bland.

Ja dom flesta iaf som jag prövat klarar -20 enl. spec från tillverkaren.
Muc Off, Peatys, Effettomariposa så känns helt klart en "onödig" specifik produkt att lista.

Jag köpte lenz heat värmestrumpor. Är inne på tredje vintern både batteri och strumpor håller. Cyklar och åker slalom, funkar bra.

Sen är dom lite dyra helt klart.

Har kört XLC skorna i två säsonger som cykelbud i Stockholm, helt värdelösa. Kalla som satan, dragkedjan pajade efter 3 veckor på mina och kollegans skor. Greppet är uselt eftersom sulan är stenhård och man halkar på exakt alla underlag.

Tillbaka
Topp