[Artikel] 4 dropperpostar för alla budgetar

Redaktionen

Medlem
dropperstolpe-2000x960.jpg

Det här 4 olika varianter av dropperpost i olika prisklasser, från budget till lyx.

Läs hela artikeln:

1700kr känns inte riktigt som budget.

Katana säljer dropper med reglage och wire för 110 euro.

EDIT:
TRIPLE EIGHT PRO för 77 euro.

Senast ändrad:
TRIPLE EIGHT PRO för 77 euro.
Den ser ju nästan exakt ut som en BrandX (som finns i många andra namn också). Verkar ha MSRP på cirkus 180eur men är nersatt till 77. Grymt bra deal.
Har en BrandX som är 6 år nu och som fortfarande fungerar klockrent. Skulle varmt rekommendera den, oavsett vilket namn den säljs under

Du behöver inte insexnyckel till Revive. Det följer med ett litet reglage som man monterar och alltid sitter kvar. Så då kan man lufta sin stolpe när man vill, även på cykelturen om det skulle behövas.

Ja, men gjort så att det kan sitta kvar. Vilket inte blir så smidigt med en insexnyckel.
Dock kan man inte åka släplift med det monterat så jag lämnade mitt vid sidan av.

Det behöver ju på det stora hela väldigt sällan göras en Revive på den så tycker inte det är nåt jätteproblem. Jag cyklar iofs aldrig utan minst ett litet multitool.

Dock kan man inte åka släplift med det monterat så jag lämnade mitt vid sidan av.

Det behöver ju på det stora hela väldigt sällan göras en Revive på den så tycker inte det är nåt jätteproblem. Jag cyklar iofs aldrig utan minst ett litet multitool.
Jag gjorde exakt samma sak med min gamla Revive, tyckte inte det var krångligt överhuvudtaget.

Tänkte inte på den då jag cyklar upp och ner.

Vi kan väl iaf enas om att Revive är en fantastiskt bra dropperpost/sänskstolpe/variostütze oavsett.

Och det närmaste jag kommit med holländskan är att dropperpost = zadelpen och att Reverb är en draadlos zadelpen.

Vi kan väl iaf enas om att Revive är en fantastiskt bra dropperpost/sänskstolpe/variostütze oavsett.

Och det närmaste jag kommit med holländskan är att dropperpost = zadelpen och att Reverb är en draadlos zadelpen.

Nej, zadelpen = sadelstolpe. Jag tror inte att det finns ett ord för sänkstolpe på nederländska. Behövs också inte för att det finns ingen berg eller stenar i Nederländerna.

Hisspinne brukar jag säga och har aldrig lidit speciellt av det.

Edit: är f.ö. supernöjd med Revive.

Glömde att det finns ett ord till på svenska. Hisspinne låter dock lite mer som slang.

Jag har köpt en Revive med mycket rabatt till sonen. Sina ben måste växa 2 cm till innan han får den. Nuvarande Divine SL är dock också fin.

Själva är jag fortfarande nöjd med min Brand-X som går fortfarande som ny efter tre år utan service.

Jag skulle vilja ha en som är kopplad till gps, en bra terrängkarta och en radar. Så att den kan åjtåmåjtiskt åka snabbt upp och ned när man cyklar i skogen, beroende på backar. Finns det ?

Tillbaka
Topp