Artikel: Är 10 mer än 09?

*micke*

Aktiv medlem
rullastig.jpg

Som i de flesta andra branscher sprutar cykeltillverkarna ur sig nya påstått förbättrade modeller varje år. Branschen brukar inför varje säsong även hävda att konsumenten får högre prestanda för en lika stor hög pengar som förra året. Ligger det någon sanning i de påståendena? Läs mer.

Senast redigerad av en moderator:
bye bye propedalläge 2 o 3, boostvalve anytime baby!!

Äntligen har fox fattat att ett lite "fetare" mellanregister är att föredra framför en superlinjär dämpningskurva!

Jämfört med min meta5,5:a är nya nerven mycket snärtigare i uppträdandet och har faktiskt mindre pedalgung trots horstlänken hmmf....

Scott tokig skrev:
-------------------------------------------------------
> Kort summering av artikel överskriften: Nej en fultysk är fortfarande en fultysk

Du vet att Scott USA är ett Schweiziskt företag i grunden va? ;P

Ja och han som är (eller rättare sagt var chef designer av feks Cr1 och Addict är tysk) (Han jobbar nu för Specialized)

Scott är också tyska dock ej fultyska eller till snudd på löjligt upphaussade som Canyon blir av happy. <;-P

De företag som är smidiga att låna testcyklar av får givetvis cyklar testade i större utsträckning än de som inte ens svarar på kontaktförsök. Svårare än så är det inte.

Bättre på vad? :-)
Jag äger varken någon gammelenduro eller SX Trail längre man jag har ju cyklat mycket på dem tidigare.
Specialized SX Trail kan man inte alls jämföra med en Nerve AM då de är avsedda för så olika saker.
Specialized Enduro (2002-2005) var/är visserligen en bra och väldigt allround hoj, jag älskade min S-Works -04:a, men det händer en del på 6 år. Nya cyklar är överlag mycket styvare (gammelenduron var lite mjuk i baken) och fjädringkomponenterna är förfinade.

"Vid beställning kan kunden välja önskad längd på styrstammen." står det i recensionen. Det stämde mycket riktigt när jag beställde min AM 7.0 förra veckan. Tyvärr glömde kundtjänsten att meddela att det kostar 100kr extra att byta styrstam, samt att de drar ut ytterligare en vecka för canyon innan de kan skicka cykeln. Tycker det är lite väl tråkigt att det skall ta en hel vecka för att byta en 90mm styrstam till en 75mm. Lite missledande när man tittar på deras hemsida och ser lagerstatusen som "omgående leverans" och det tar närmare 2 veckor att få iväg den med posten.

Ruskigt fina cyklar, bra komponenter och ett oslagbart pris relaterat till vad man får, så länge man inte har för bråttom med att få hem den i tid till ett lopp eller bestämda utflykter.

Senast redigerad av en moderator:

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp