[Artikel] Bilder från Vätternrundan 2017

• Trådstartare Trådstartare AJ
  • Start datum Start datum

AJ

Ny medlem
vettern-1-1800x1200.jpg

Happyride fotograferade Vätternrundan 2017. Fotograferna var placerade vid km 280, cirka 6 km efter depån i Medevi.

Se alla 28 000 bilderna här https://happyride.se/2017/06/17/bildgalleri-vatternrundan-2017/

För att hitta bilderna på dig kan du söka på ungefärlig tid när du passerade platsen. Använd mellantiden i Medevi som hjälp och lägg på 5-10 minuter beroende på hur snabbt du cyklade.

Fotografer: AJPJ (Anders Jansson och Peter Jansson)

Senast ändrad:
IMG_5488.JPG

Se där ja, lyckades ligga bra i klungan (som var slarvsylta vid det här laget) när jag fick syn på happyride.se-skylten.

För en oinsatt, hur förväntas man ge fotocred?

Annahojt sa:
Fantastiskt bra bilder som vanligt!

Men vad hände egentligen vid 20.38
Måste ju finnas en rolig historia ?

Ja, man kanske blir lite tosig i huvudet efter 20,5 timmar på cykeln? De startade 00:20 och var i mål 21.31. 5,5 timmar mellan Hjo och Aspa. Imponerande långsamt... eller så stannade de till någonstans på vägen ;)

Verkar dock lite obekvämt att cykla utan sportbh? Men vad vet jag? :)

Senast ändrad:
Jeppe_E sa:
Annahojt sa:

Ja, man kanske blir lite tosig i huvudet efter 20,5 timmar på cykeln? De startade 00:20 och var i mål 21.31. 5,5 timmar mellan Hjo och Aspa. Imponerande långsamt... eller så stannade de till någonstans på vägen ;)

Tittar man på den som kom lite lite innan 30,38 så är han också ganska avklädd men med en massa bandage på benen

Risken finns att det är en tråkig historia istället, det kan ju ha varit en krasch.

Jag tänker skav från hängslena efter så många timmar i sadeln

fredrick sa:
bigmollo sa:
Skönt med en tumme upp när ni är på väg in mot 6:52. :D
Jo man måste le under sådana förhållanden och när vi var på väg in under vårt tidsmål. :)

Och vi åkte buss bakom Tre Berg hela varvet, vilket var fantastiskt trevligt och lättåkt.
Jag tog iofs en egen depå strax efter att bilden togs. Hade slut på dricka sedan några mil och var så jäkla törstig.
Stannade till vid några snälla åskådare som bjöd på iskallt vatten, gud så gott, pinkade och trampade sedan sista 12 km helt på egen hand. Trevligt att få göra lite jobb själv. Hade där och då egentligen ingen tanke på SUB7, men rullade till min förvåning in på 6:59.
Riktigt nöjd med årets VR trots att jag drog av vajern till bakväxeln i Jönköping och åkte på tyngsta bak o bara kunde gå mellan stora och lilla fram.

Tack för sällskapet i lördags Fredrick, hoppas vi får förmånen att göra om detta nästa år.
Och ett mycket stort tack till hela teamet kring Mustasch och framförallt till killarna i Tre Berg som gjorde detta möjligt.

Bilagor

• Per H.jpg
    Per H.jpg
    101.1 KB · Besök: 197
Annahojt sa:
Jeppe_E sa:
Annahojt sa:

Tittar man på den som kom lite lite innan 30,38 så är han också ganska avklädd men med en massa bandage på benen

Risken finns att det är en tråkig historia istället, det kan ju ha varit en krasch.

Jag tänker skav från hängslena efter så många timmar i sadeln

Nja, det var herr och fru X...Eller syskon/släkt.
Så jag tror nog att det varit tvärtom, en rolig historia. Det tog som sagt väldigt många timmar att komma runt ;)

Senast ändrad:
Lilla Sportspegelns Stephan Wilson ser också rätt plågad ut. I mål på dryga 21 timmar...
Kvinnan bredvid var desto gladare. :-)

Bilagor

• Stephan_Wilson VR 2017.JPG
    Stephan_Wilson VR 2017.JPG
    69.5 KB · Besök: 195
Masjevel sa:
Lilla Sportspegelns Stephan Wilson ser också rätt plågad ut. I mål på dryga 21 timmar...
Håller man på så länge och det inte beror på att ngt hänt under loppet förtjänar man plågan för dåligt gjord hemläxa.

GoranS sa:
Masjevel sa:
Håller man på så länge och det inte beror på att ngt hänt under loppet förtjänar man plågan för dåligt gjord hemläxa.
Har för mig jag läst nånstans att han inte kunnat träna sen slutet maj pga fått ett klot eller nåt i huvudet på nåt lekland.
Men satan vad kläder han har, måste ha varit grymt svettigt med tanke på att det väl var en förhållandevis varm runda i år, typ 14-15 grader som lägst under natten.

Nu har vi förbättrat sökrutan för bildgalleriet från Vätternrundan 2017. Du kan nu söka på namn och vi beräknar även vilken tid som du ungefär borde ha passerat fotografen, så det blir lättare att hitta.

Kul!
Det är väldigt uppskattat när ni fotar. Fina bilder, gratis och bra anordnat.
Ni borde fota mer,men det kanske inte vara är att göra...

Tillbaka
Topp