[Artikel] Cykelbranschen skjuter i taket under Coronakrisen

Redaktionen

Medlem

Coronakrisen har fått många företag att gå i graven och i Sverige dalar hela branscher i spåren av Covid-19. Men cykelbranschen går åt ett helt annat håll.

Läs hela artikeln:

sandos

Medlem
Ja, lokala Sportson sade att alla MTBs i butiken över 6000:- var sålda...

GoranS

Aktiv medlem
Känns som det kan bli lite lurigt för handlarna att skatta efterfrågan för kommande år. Är det så att fler människor upptäckt cyklingen och att det kommer att innebära en högre nivå under kommande år? Eller är det så att en stor del av de som funderat på att skaffa en ny cykel nu gjort det och man i alla fall nästa år får en lägre försäljning än normalt?

AlfaAlfa

Aktiv medlem
Om det beror på att många som tidigare använt kommunala färdmedel är det ju en jättekul utveckling!

ooms

Aktiv medlem
Varför kallas kollektivtrafik för att ”åka kommunalt”? Det är ju regionerna (tidigare landstingen) som är huvudmän för den.

mzi

Aktiv medlem
Varför kallas kollektivtrafik för att ”åka kommunalt”? Det är ju regionerna (tidigare landstingen) som är huvudmän för den.
För att (primär)kommunerna brukade vara huvudmän. Och regionerna är sekundärkommuner, så det är väl fortfarande i viss mån rätt.

johan44

Aktiv medlem
Intressant med Nords som exempel. Jag bor typ granne och det är en av väldigt få inte så roliga cykelaffärer jag känner till i Stockholm. Har flera egna- och grannexempel på trist beteende. Saknar Happys gamla butiksrecensioner.

MK75

Ny medlem
Roligt för branschen! Osäker om Nords som exempel. Köpte Trek Fuel EX för några år sedan, ingen hjälp med injustering och när jag tappade bort styrlager (monterade ned den i bitar) så var ointresset totalt, efter mycket tjat fixade de fram ett nytt. Som visade sig inte passa.... Alla gånger jag vart där efter köpet har jag mött samma ointresse av att hjälpa till....

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer