[Artikel] Cykeltestarhelg med Happyride 2026

Vi har fyllt på med ännu fler clinics under cykeltestarhelgen så in och boka för en garanterad plats

Hehe, hängde på Johans (Bikes and Brains) clinic i Isaberg för ett par helger sedan. Jag gjorde uppenbarligen inte nå't rätt. :ROFLMAO: Rekommenderas om man vill gå till botten med sitt cykleri.

Kanske ska ta mig dit med grabben, men skulle gärna vilja veta vad "barnområde" innebär. Vad finns det där?
Det blir lite olika hinder från Velopark, hopp och några /någon kurva
Orbea har med sig sina barnhojar och vi har uppmanat de andra tillverkarna samm sak.
Trailstore har med sig cyklar från Early riders, Woombikes hittar du hos Cykelkraft. Det bjuds på glass och kaffe från Kias monter så upplagt för en fin dag i Hellas. Om det är varm väder går det kanske att ta sig ett dopp!

Senast redigerad av en moderator:
För att förtydliga: jag menar mest mindre barn, som kanske aldrig åkt en "tur" eller inte ens kan trampa ordentligt.
Min son var nyss fyllda 5 år förra året, han orkar cykla långt och kan hoppa och har koll på bromsarna, men inte hans kompisar, så de vet inte riktigt vad de ska göra där.
Vet inte om det var det förra året, eller året innan, som det fanns ETT hopp (en liten ramp) på området.
Och sist vill jag minnas att det inte fanns en endaste barncykel att testa.

Förstår att det tar otroligt mycket energi och tid att organisera något sådant här, och uppskattar det personligen väldigt mycket. Men jag tror att det finns ännu större möjlighet att få dit fler folk på en helg om det också finns något som uppehåller energiska och nyfikna 2-7åringar.

Balanscyklar, små barncyklar, små ramper, plankor, studsmattor, en liten bana de kan tävla på osv :)
I år har vi Velopark på plats och dem kommer ha med lite olika hinder och features att träna på.
På cykelsidan kommer Voombikes finnas representerade med sitt sortiment. Även Orbea har utlovat att ha med sig sina fina barncyklar. Vi kommer även uppmuntra övriga utställare att ta med sina barnoch ungdomsmodeller.
till detta har vi ju även den coola Mountainbikeshowen, hamburgare i foodtrucken och även glass och kaffe kommer att finnas tillgängligt! En heldag förhoppningsvis i sol mao!

Senast redigerad av en moderator:
cykeltestarhelg_2026_karta.webp

Senast ändrad:

Lördag 23/5​

• Upplev grym Freestyle show klockan 11:00, 14:00 och 16:00

Söndag 24/5​

• Upplev grym Freestyle show klockan 11:00, 13:00 och 15:00

Cykla tillsammans med Specialized och Mattias Särnholm på tre extra insatta turer under söndagen. Turerna finns nu att boka här:

De flesta andra turer och clinics är redan fullbokade, men det finns fortfarande några få platser kvar. Passa på att boka en gratis plats innan de tar slut.

Tillbaka
Topp