Artikel: Happy testar Aclima

Har cyklat med Aclimas nätundertröja i ull hela sommaren.
Även riktigt varma dagar och jag säger bara en sak superduper

Jag har en lite tjockare tröja, Man's Jacket tror jag den heter, funkar kanonbra vintertid. Inköpt av Janne på Norvelo.

Var kan man köpa de däringa..? Och vad kostar de? Verkar inte finnas så mycket info om dem, Happy ligger redan femma på google om man söker på "Aclima"..

EDIT: En av träffarna var visst en webshop, så nu vet jag priset, men hur hittar man en lista med åf eller liknande?

Senast redigerad av en moderator:
Jag sitter i en Aclimatisha nu, inhandlat hos happys hovleverantörer.

För övrigt kommer väl Happy som sämst femma om man söker på något cykelrelaterat?

Jag har en uppsjö av Aclima tröjor i både ull och meraklon och kan varmt rekommndera dom.
Kör nuförtiden året runt med dom. Meraklon på sommaren, och ull på höst, vinter och tidig vår.

Längdskidåkning som jag mest sysslar och därigenom penetrerat ullsockmarknaden måste bara få höjja en varningens finger(eller kanske tå) över deras otroligt värdelösa sockar både linern och den tjockare socken håller pinsamt kort tid har iofs ej provat årets modell men deras tidigare kan helt klart utses de till de sämsta jag provat.

Jag rekommenderar också meraklonlinnet. Funktionellt och mycket stiligt! Är det riktigt apvarmt föredrar jag dock att köra utan underställ.

Har kört med deras ull-nättröja och ull-nätbyxa som värmelager vid pendling till och från jobbet sen i februari. Trivs mycket bra i dom men det har en tendens att fastna saker i de små hålen. T.ex. tår, nycklar och grenar.

Såhär i efterhand skulle jag hellre haft en tunn slät väv än nät varianten.
Vad gäller materialet så är ull det bästa som finns! Mina Craft underställ luktar elände efter två dagar medan motsvarigheten i ull kan användas i en vecka utan nämnvärd stank!

Tillbaka
Topp