Artikel: Happyprofilen: Leo Ranta

jomper

Forumpappa
Forumvärd
leo.jpg

Happyrides, Göteborgsgirot och Conti Test Team är tre vitt skilda företeelser med en gemensam nämnare – eldsjälen och urhappyiten Leo Ranta. Här är ett porträtt av Göteborgsskogarnas kanske allra mest rutinerade och omtalade ledargestalt.

Läs artikeln

Klavikel

Aktiv medlem
Helt klart en eldsjäl i allt vad har med cykling att göra.
Känner mig lyckligt lottad att kunna ha möjligheten att cykla flera ggr./vecka året runt tillsammans med honom och alla andra happyriddare i Gbg.

Många trevliga rundor har det blivit genom dom två år jag hängt med, men även hårt slit, svett, blodutgjutelse, skrikande muskler och elände.
Hade det inte varit för honom hade det blivit många timmar slappande i tv-soffan i stället för episka långturer och skogsrally i -15 och isiga spår.

En eloge till legenden Leo!

modesty

Ny medlem
BFS skrev:
-------------------------------------------------------
> Leo är kung.

+1

En skogens konung som under åren inspirerat många. De är lyckligt lottade göteborgarna, som har dig Leo!

MTBiker

Aktiv medlem
Underbart med eldsjälar. Leo är en av många förebilder i vårt land.

Vore kul om denna serie fortsätter med andra eldsjälar.

S.Englund

Medlem
MTBiker skrev:
> Underbart med eldsjälar. Leo är en av många
> förebilder i vårt land.
>
> Vore kul om denna serie fortsätter med andra
> eldsjälar.

+1

Jenny W

Aktiv medlem
Jag som nyligen varit och cyklat med Leo i Göteborg går i god för att den delen av landet bjuder på fantastisk cykling. Leo är oxå en väldigt bra guide och instruktör.

Fint repotage.

Skogling

Aktiv medlem
jansson99 skrev:
> mytomspunnen skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Wilier tillbaks! Woohoo!
>
> +1

+1.

Stisse

Ny medlem
King Leo : )
Så mycket rolig mtb genom åren på hans turer, så mycket nya fina stigpärlor man hittat och så många sköna mtb-snubbar och snubbor man träffat via dessa turer.
Även lvg-intresset tog rejält med fart efter lite inspirerande turer med Leo som katalysator. Sub hit och sub dit.
Även en omtänksam cykelvän som då jag satt hemma och deppade med spräckt rygg- och nackkota vintern 2010 skickade en "Happy-pepp-kalender" med bilder tagna på mig under tidigare Happyturer. Det värmde rejält kan jag säga. Tack!

Wilier

Aktiv medlem
Skogling skrev:
> jansson99 skrev:
> -----
> > mytomspunnen skrev:
> >
>
> > -----
> > > Wilier tillbaks! Woohoo!
> >
> > +1
>
> +1.

+1!

GurraG

Aktiv medlem
Vem är den där Reo Lanta alla pratar om? :-)

Allvarligt: Tack Leo för vad du gjort och gör för svensk cykel, det finns för få eldsjälar i cykelvärlden.

/GurraG

Starcus

Medlem
Även om det var ett tag sedan jag cyklade med Leo senast, kan jag säga att han är en riktigt starkt bidragande orsak till att jag (och ruggigt många andra) funnit ett intresse i att cykla. Det är inte ofta jag kan säga att jag gillar en kille som gett mig näsblod, skrapsår, och skickat in mig hårt i kaklet ett gäng gånger, men killen är helt grym! Tack Leo!

Marcus

pifo74

Ny medlem
Eldsjälar som leo behövs verkligen!
Han är stor anledning till att mtb är så populärt i göteborg!
Skatås kungen!!
//jocke//

jomper

Forumpappa
Forumvärd
Leo är värd all uppskattning!

Förslag på fler happyprofiler att skriva om? Vi har lite ideer men tar gärna emot tips.

fredrikw

Aktiv medlem
Lagombra. Sällan har någon upprört så många på ett så djupt plan. Jag vill veta mer om det projekt som happy var en del av.

Sedan skulle jag också tycka att det vore på sin plats med en inblick i vem jomper är och vad som egentligen hände i augusti 2003 som gjorde att happy blev till (erik h kan säkert ge lite spännande bakomhistorier kring detta, 10 år senare borde det mesta vara såpass passerat att det är ok att prata om det)

mytomspunnen

Aktiv medlem
Inte för att jag cyklat så mycket med Leo eftersom jag bor på andra sidan landet men man kan ju inte låta bli att imponeras av det brinnande engagemang han har för cykel och allt han gjort för svensk cykel. Imponerande!

I övrigt:
jomper, oxr, Aron, bigmollo, Tobias/FROST är alla värda varsin artikel tycker jag. Finns säkert många fler som poppar upp i skallen snart.

JLarsson

Aktiv medlem
jansson99 skrev:
> Jag kan vika ut mig mot betalning.

Trams. Du har ju redan en egen tråd. Två om man räknar med datahjälpstråden.

Jerry

Aktiv medlem
Kul att läsa om Leo.

En riktig eldsjäl och trevlig kille.

jomper skrev:
> http://happymtb.org/wp-content/uploads/2013/05/leo
> .jpg
>
> Happyrides, Göteborgsgirot och Conti Test Team
> är tre vitt skilda företeelser med en gemensam
> nämnare – eldsjälen och urhappyiten Leo Ranta.
> Här är ett porträtt av Göteborgsskogarnas
> kanske allra mest rutinerade och omtalade
> ledargestalt.
>
> Läs artikeln

UMA

Medlem
Stämmer in i hyllningskören. Grymt skoj att cykla med Leo (även om jag ffa har lärt mig att jag inte kan cykla). Mitt diskbråck är snart bra nog för att jag ska våga dyka upp en tisdag :-)

Atlas

Aktiv medlem
Leo är som sagt ett superexempel på vad personligt engagemang och en massa "göra, inte snacka" kan sätta igång, Big UP!

Solklara tips på kommande profiler är Jomper, Aron, oxr, 42Hz, Mytis, Bigmollo och sist men störst: Landrovermannen.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer