D
Deleted member 54554
Guest
[Artikel] SRAM lanserar nya Eagle Transmission AXS
Då skulle det vara mindre gnäll ;)
Ja för de skulle gjort något bra till ett vettigt pris.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Då skulle det vara mindre gnäll ;)
Aha, du tänker på "Biopace! =)Ja för de skulle gjort något bra till ett vettigt pris.
Ja för de skulle gjort något bra till ett vettigt pris.
Tjena!
Order lagd på cykel med Transmission, men snålade in lite så det blev bara GX.
Menar du XO? Gx finns ju inte för Transmission.Tjena!
Har du tillgång till en hemlig GX transmission grupp??
Menar du XO? Gx finns ju inte för Transmission.
Ja men, vad är det för cykel?Tjena!
Stumpjumper expert (gx på en expert, vad hände liksom?).Ja men, vad är det för cykel?
Stumpjumper expert (gx på en expert, vad hände liksom?).
Ja men det hade lika gärna kunnat vara: ”den hade blivit ännu dyrare med gx, därför blev det nx ”… ;) kommer det någon enklare epic wc?Tjena!
Är väl en prisfråga, XO hade nog höjt priset rätt markant. Såg den specad för länge sen, men då var det GX Eagle. Blev lite förbryllad över det. Men förklaringen kom nu och varför den dök upp så mycket senare än resterande SJ 2023.
Ja men det hade lika gärna kunnat vara: ”den hade blivit ännu dyrare med gx, därför blev det nx ”… ;) kommer det någon enklare epic wc?
Isåfall landet vara samma med den tänkte jag.
Lite tidigare än väntat kanske men självklart att det skulle komma, och välkommet.Nu är gx officiell ?
Men inte denna gång om priserna håller i sig. Ungefär 16 000 kronor.GX gillar jag! Tycker oftast det är väldigt prisvärt och faktiskt värt pengarna!
Det måste vara inihelvete bra om det ska vara värt dom pengarna mot "vanliga" gx axs.Men inte denna gång om priserna håller i sig. Ungefär 16 000 kronor.
10 om två veckor?Det måste vara inihelvete bra om det ska vara värt dom pengarna mot "vanliga" gx axs.
Edit:13 loppor på bikeshop
Kunde kronan stärkas lite mot euron så kanske det skulle bli lite rimligare hos tysken.10 om två veckor?
Tjena!
Men vad hände med utseendet.. Den som Specialized visade upp var ju mycket snyggare i silver istället för tråkgrått.
Visa bilaga 637885
Fruktansvärt fula.Ja tyvärr ser ju vevarmarna rätt billiga ut.
Men man behöver inte vara orolig för skav och skrap, dom kommer bara bli snyggare!Fruktansvärt fula.
Ja, nästan man skulle kunna tro att det är når kinesiumjunk från Tooorch. ;)Ja tyvärr ser ju vevarmarna rätt billiga ut.
Ja, nästan man skulle kunna tro att det är når kinesiumjunk från Tooorch. ;)
Grattis till nya hojen! Hur känns transmissionen so far? Stor skillnad mot "vanliga" växlar?Tjena!
Men vad hände med utseendet.. Den som Specialized visade upp var ju mycket snyggare i silver istället för tråkgrått.
Visa bilaga 637885
Ja det funkar med vanlig kedja på Transmission vevparti. Nackdelen är ju att det blir dyrt att köpa nytt drev.Visst borde det vara prisvärt att köpa vevar med powermeter för 399 hos BD och använda på befintlig GX setup? Tolkar nedan som att det borde fungera..
Grattis till nya hojen! Hur känns transmissionen so far? Stor skillnad mot "vanliga" växlar?
Har också en ny hoj på väg med gx transmission. Hade vanliga gx på förra. Köpte mest för att why not, och bekvämt att inte behöva justera så mycket.
Intressant!Tjena!
Avbokade den efter att ha testat Transmission. Var inte så imponerad faktiskt. Det är fantastiskt att kunna växla under fullt tryck men jag värdesätter mer att kunna växla fort.
Intressant!
Men det kanske kan justeras via uppdatering senare.. ?
Intressant. Jag har inte tänkt en enda gång att jag skulle vilja att systemet växlade snabbare. Jag är sjukt impad över hur bra det växlar under kraft och det känns som att man alltid kan kasta in en växling, oavsett vad.Tjena!
Avbokade den efter att ha testat Transmission. Var inte så imponerad faktiskt. Det är fantastiskt att kunna växla under fullt tryck men jag värdesätter mer att kunna växla fort.
Aha, jag har inte detaljstuderat kassetterna. Det fanns ju någon video tidigare i tråden där en äldre axs var mycket snabbare, ignorerar de då ramperna eller har ”gamla” kassetten fler ramper?Tjena!
Nope, det har med växlingsramperna att göra.
Jag såg en video där någon (antagligen en tysk) jämför hur snabbt gamla AXS och nya Transmission rör sig jämfört med varandra. Misstänker att den långsammare rörelsen i bakväxeln gör att kedjan får mer tid att få kontakt med ramperna på kassetten och på så sätt växla bättre under kraft. Men nota bene, jag är varken tysk eller ingenjör...Aha, jag har inte detaljstuderat kassetterna. Det fanns ju någon video tidigare i tråden där en äldre axs var mycket snabbare, ignorerar de då ramperna eller har ”gamla” kassetten fler ramper?
Det är ju vad Shimano känns som när man har ställt in det rätt :)Intressant. Jag har inte tänkt en enda gång att jag skulle vilja att systemet växlade snabbare. Jag är sjukt impad över hur bra det växlar under kraft och det känns som att man alltid kan kasta in en växling, oavsett vad.
Jag tyckte nya XTR växlade alldeles fantastiskt när jag testade det men tror fasen att Transmission är ännu bättre under kraft.Det är ju vad Shimano känns som när man har ställt in det rätt :)
Shimanos kassetter plus kedja verkar vara grejen. Folk tror ju att det beror på bakväxeln men hjulet måste ju ändå snurra för att nästa ska petas i.
Man får köra ett sånt vevparti med frihjul inbyggt. Så slipper man trampa för att växla.Det är ju vad Shimano känns som när man har ställt in det rätt :)
Shimanos kassetter plus kedja verkar vara grejen. Folk tror ju att det beror på bakväxeln men hjulet måste ju ändå snurra för att nästa ska petas i.
Jag gjorde så då jag ville ha kortare vevar samt powermeter till min befintliga gx setup. Ända man måste vara medveten om är att det är bara 55mm kedjelinje på transmission. Samt att man kan behöva mer spacers. Min vev var dub mtb wide men vet ej om alla är det.Visst borde det vara prisvärt att köpa vevar med powermeter för 399 hos BD och använda på befintlig GX setup? Tolkar nedan som att det borde fungera..