mattel skrev:
-------------------------------------------------------
> MRobson skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Kanske ska tillägga att artikeln är
> välskriven
> > och bra i övrigt,
>
> va?! kan du länka för den jag läste var en
> rörig dröm av dallasmått.
>
> och det här konstanta jävla gnället om att det
> var grusväg..
Jag ville vara diplomatisk efter mitt gnäll =)
Sedd i skenet av att de är nybörjare på både cykel, i det berörda området och som skribenter (åtminstone på Happy) så var det en kul skildring av hur det kan upplevas.
När inget av detta framgår i artikeln så blir det dock en konstig bild som målas upp.
(En annan kul grej är att det nämns SPD-klickningar ihop med en bild på plattsformspedaler)
En av de mest störiga inslagen är att skribenterna i dagens tidsanda hellre skyller på stigen än ser till sina egna tillkortakommanden (nybörjare, ingen koll på området, tar stigar åt fel håll etc), något som inte kan skyllas på lederna.
Att det är en del grusväg är ofrånkomligt på den sträckan, skribenterna har troligen ingen koll på att leden togs fram för att få till en cykelbar sträcka mellan Hundfjället och Rörbäcksnäs för att på så sätt slippa ta bilen. Som boendes i Hundfjället någon vecka per år så tycker jag det är suveränt att kunna ta hojen till och från Rörbäcksnäs och kunna lämna bilen hemma.
(Längdskidor har funkat fint, men många myrar har gjort det svårt att cykla sträckan)
Ser fram emot fler artiklar, tycker ändå de har en del roliga formuleringar som får mig att dra på smilbanden (lite i skadeglädje ska väl erkännas). Det är lite #Fjällgate (Kinberg-Batra) över den =)
Svetten rinner i takt med tramptagen och när vi tar vätske- och chokladpaus verkar skogens alla småkryp vara ute efter oss; från stacken strax till höger rinner en armé av röda skogsmyror mot oss och uppför våra bara ben och bits, runt ansiktena svärmar svarta bollar av knott och på våra underarmar slår sig mygga efter mygga ned i hopp om en färsk och blodig kvällsvard.