Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Rock skrev:
-------------------------------------------------------
>
> Frågan är om man vågar köra utan dubb? Första
> timmarna kan det vara lite isigt. Hur gör ni?
Mycket bar fråga. Jag struntar nog i dubbisarna. Nog...
Som det ser ut just nu så blir det cross som gäller, regn under natten mot lördag men uppehåll från morgonen till sen eftermiddag, svag vind från öster.
Jag tror jag avstår ölandet. Förra gången jag ölade ordentligt på på LB höll jag ju på att glömma räcern på tåget. Får kalla kårar än när jag tänker på det.
SuperApe skrev:
> Jag tror jag avstår ölandet. Förra gången jag
> ölade ordentligt på på LB höll jag ju på att
> glömma räcern på tåget. Får kalla kårar än
> när jag tänker på det.
Jag ska bara öla, så jag kan ta hand om din räser så att du inte tappar bort den.
Pga trakasserier i min tempohjälms-tråd så har jag fått jättekomplex och kommer bara att dricka ramlösa! Men jag ska nog visa er allt på Oetzin att det finns energi att hämta i dom där valkarna!
SuperApe skrev:
> är det nån som klarar det så är det du! ;-)
>
> Joakim "flickscouten" Quensel skrev:
> dricka ramlösa
Tillåt mig att tvivla. När vi väl är framme på LB så är det inte ramlösa Jocke är sugen på.
Formen är dock allt annat än bra efter vi under hösten bytt ut cyklingen mot förkylningar. Bytet var inte en medveten strategi utan det bara blev så. Det vore dock synd att missa en trevlig tur! Vi funderar sålunda på att bilda andraklunga d.v.s. gå ut lugnt och avsluta tungt alternativt starta lite innan huvudklungan så att man inte missar sällskapet i mål.
En liten brasklapp: Henrik tog senast igår en dubbeldos av Cocillana etyfin för att kunna somna. Men han säger dock att om han cyklar halvmälaren och tar vägen via Puben så kanske han kan somna utan hostmedicin och man skall ju inte äta medicin i onödan.
Fan skulle sätta mig och köra lite trainer men blev orimilgt trött och avbröt efter ett par minuter. Kände mig lite hängig så jag kollade tempen och hade 37,8. Kanske inte så bra att köra långtur med feber i kroppen men det är ju ett par dagar kvar så det finns fortfarande hopp...
Joakim Quensel skrev:
> Fan skulle sätta mig och köra lite trainer men
> blev orimilgt trött och avbröt efter ett par
> minuter. Kände mig lite hängig så jag kollade
> tempen och hade 37,8.
Blir det för varmt med nya hjälmen kanske? :-o
Krya på dig och dyk upp på lördag.
Fan, det blev ingen kvällsrunda. För mycket att stå i. Men som det ser ut hamnar det ett par 28 mm contact:er på trekkinghärket. Dubbdäcken får stanna hemma.
Oj vad det töar!
Nästan så att man blir sugen på att lufta SS-Bianchin under Oetzin!
Finns det föresten någonstans man kan förvara lite ombyte?
Skulle vara skönt att sätta på sig lite torra kläder när man kommer fram, men det känns onödigt att släpa dom runt hela mälaren.
Hur fan gör vi med dubbisarna. Enligt SMHI kommer det vara plusgrader hela helgen. Det mesta av snön måste ha regnat bort vid det här laget.
Kommer nån av er köra med dubbisar?
Det är ju inte så skojsigt att vara ensam på dubb. :)
/J
Joakim Quensel skrev:
> Oj vad det töar!
> Nästan så att man blir sugen på att lufta
> SS-Bianchin under Oetzin!
Ja det är ju nästan räserväder.
> Finns det föresten någonstans man kan förvara
> lite ombyte?
> Skulle vara skönt att sätta på sig lite torra
> kläder när man kommer fram, men det känns
> onödigt att släpa dom runt hela mälaren.
Om nån tar bil till Welcome hotel kan du kanske lägga väskan i bilen. Annars kan du be snällt på hotellet om den kan ligga där.
/J
Jag undviker dubbisar in i delt längsta eftersom det betyder att ja måste ta min äckliga gamla vintercykel (12vxl 80-talsräcer med för liten ram och för smalt styre med obekväma handtag).
Fast jag har rätt så grova däck till crossen som funkar hyfsat i halka även om de saknar dubb. Eller om jag vill rulla lättare så tar jag mina andra hjul med 28mm semi-slicks. Eller SS-Bianchin med slicks. Alla dessa val...
Om jag nu kan följa med dvs, har lite feber som sagt men jag känner mig i stort sett frisk...
Jag har varit sjuk hela veckan. Men jag hoppas och tror att det kommer vara borta imorgon. Om inte så får jag bara äta mer Ipren.
Dubbisar eller inte är frågan, fan att det skulle töa. Men det är väl Oetzis förbannelse som har drabbat oss.
/J