[asfalt nonstop] Söndag 23/5

SuperApe

Aktiv medlem
Jag ska cykla runt halva mälaren medsols. Det är lite drygt 20 mil vill jag minnas. Jag utgår från söderort. Häng gärna på!

startidé ~ Klockan 08.00 svensk tid från Shell i Hägersten
http://maps.google.se/maps?hl=sv&um...ocal_result&ct=image&resnum=5&ved=0CCYQnwIwBA

fartidé ~30 km/h, beror på vilka och hur många som cyklar. "allah ska med"

väderidé ~15 grader, halvklart och svaga vindar.

min idé ~inga pauser, käkar och dricker gör vi rullandes. ok, korta pissauser, mekpauser och fyllapåvattenpauser är ok.

Vi som vill kan ju käka nåt efteråt. Jag trodde jag skulle få komma hem till en färdig barbercue, men det var visst nästa vecka.

Senast redigerad av en moderator:
Men vad är nu detta? Ett randonneur-träningspass? Inga stopp? Faktiskt en bra idé, men jag tänkte kränka mig själv på RV.

Oboy!
15 grader. Perfekt.
Detta ska jag ordna så att jag kan hänga med på. Kosta vad det kosta vill.
Det svåraste blir nog som vanligt att hålla sig fr spånkus på lördagskalaset.

/E

Jaha, RV går den här helgen. Ska köta med hovets brallor bafödä. Och i dag sa någon att fotbollsvm börjar snart.

Moody- du är ju så himlans snabb numera att din baksmälla är över lagomt tills jag fått upp farten.
Vi rullar iväg lugnt och håller en mördande monotont segtempo nonstop. Är man inte bakis så blir man.

Ja, fikaställena på Oetzin var inte mycket att skryta med, så det är nog lika bra att inte stanna. Fast nu kanske det finns bättre ställen öppna.

Blir det övningsstämplingar? Just stämplingarna sägs ju vara en nyckelfaktor för snabbt genomförda breveter. Kanske vi kan ha lite stämpelintervallträning vid någon mack?

ps. skrev jag verkligen vi? det måste vara fel

Passa på att öva insteg och utsteg ur glasskåp när det är varmt och ljust. I ett skarpt läge med snöyra och mörker finns inget utrymme för misstag eller tvekan. Höger eller vänster sida i skåpet? Kör lite drillning med tidtagning, filma och lägg upp på dutuben.

Bra tips fikasvettot! När vi är klara och har den riktiga slitna randånnörlooken och luktar piss ska vi öva "snabbt utsteg från glasskåp" så klart. Har värvat en gäng höggradigt berusade raggare för att få det hela mer realistiskt.

Inga pisspauser alltså. OBS!Pissa inte i glasskåpet! Det är som att pissa på golvet hos en raggare, och kan försvåra manövern "snabbt utsteg ur glasskåp".

Jag kör av princip inga motionslopp som kostar under tusenlappen, så jag hänger förmodligen med. Ska förhandla hemma...

rising skrev:
-------------------------------------------------------
> Kasta inte heller sten i glasskåp. (Gammalt
> randonneurordspråk)

haha, funderar mer eller mindre allvarligt på att sälja min plats på RV då det lär vara ont om glasskåp i depåerna där. Men men, man får väl stånga sig svettig med de andra belgiska tjurarna i conti och sub6 eller vad det är :).

Jag tror du missuppfattat något, Kaj. Jag bara tramsar här, sätt upp mig på listan över "vi som bangar vid blotta tanken på att cykla mer än 10 km" eller nåt.

Det är för jävligt! Hur vågar han skriva i tråden utan avsikt att följa med? Skandal, som sagt! Någon borde verkligen göra något!!!

Vafals, vart tog deltagarlistan vägen. Sitter i förhandling medan jag skriver, men det ser ljust ut:) Därja, där kom de magiska orden "jag kan ta båda (barnen) till gympan". Tack för det. Ses på söndag. 8 är iofs okristligt om man också ska ta sig till Aspudden, men ok.

Jag har blivit "bike-blocked" och kommer inte iväg på en heldagsaktivitet på söndag :-( får bli en kortare tur i grisottan. Var ligger närmaste mack med glasskåp om man utgår från Hornstull, det är väl OKQ8 vid slussen? Hinner kanske lite Tabata-intervaller med in- och utstigning vid skåpet.

JLarsson skrev:
> <30 år: Ja! Jag fick ligga
> >30 år: Ja! Jag fick cykla

:)

Vad fasen är ett "glasskåp"? Är det ett skåp AV glas, ett skåp MED glas, ett skåp AV glass eller ett skåp MED glass?

rising skrev:
> Jag har blivit "bike-blocked" och kommer inte
> iväg på en heldagsaktivitet på söndag :-( får
> bli en kortare tur i grisottan. Var ligger
> närmaste mack med glasskåp om man utgår från
> Hornstull, det är väl OKQ8 vid slussen? Hinner
> kanske lite Tabata-intervaller med in- och
> utstigning vid skåpet.

Midsommarknasen bjuder på både Shell och Statoil. Du kan köra bukakkeintervallerna mellan dem. Bra höjdskillnad är det också.

Poppe: glasskåp i det här sammanhanget är skåpet på bensinmackar där det finns vatten och luft. Tille påstod att det går att sova i skåpen när macken är stängd. Det skall tydligen vara uppvärmt (för att inte vattnet skall frysa).

Fikasvettot skrev:
> Poppe: glasskåp i det här sammanhanget är
> skåpet på bensinmackar där det finns vatten och
> luft. Tille påstod att det går att sova i
> skåpen när macken är stängd. Det skall
> tydligen vara uppvärmt (för att inte vattnet
> skall frysa).

Jag tror att Bear Grylls sov i ett sånt i ett avsnitt av Extrem överlevnad när han var vilse mellan Hägersten och Kransen.

Fikasvettot skrev:
> Poppe: glasskåp i det här sammanhanget är
> skåpet på bensinmackar där det finns vatten och
> luft. Tille påstod att det går att sova i
> skåpen när macken är stängd. Det skall
> tydligen vara uppvärmt (för att inte vattnet
> skall frysa).

Det borde inte vara risk att något vatten fryser på natten, eftersom mackar stänger av vattnet på natten även på sommaren, för att inte giriga randonnörer ska komma och stjäla det i sina stora flaskor.

Det gäller alla mackar enligt min begränsade erfarenhet. Jag har besökt långt ifrån alla mackar i Sverige, så jag vet inte hur vanligt avstängningsbeteendet är.

Ni kanske vill sova på dagen. Då borde det vara varmt i skåpen så här års i alla fall.

786
moody skrev:
> Jag kommer över med min regndidgeridoo till dig

Shit, är det inte bara vi som har en sån!? Fast den är trasig. Vilket förklarar all solsken.

786 moody? Låter ju som en mönsterfånge?

Finns två stycken regnbongar söderort uppenbarligen och min är inte trasig.
Förra gången jag ylade i den var jag fullegubbe en fredag.
Fick lite lätt ångest när jag vaknade dagen efter och läste bloggar om vadande cyklister under 400km i täby. Sedan somnade jag om.
Jag skulle ju bara blåsa lite i röret ju.

mr Monkey.
Följeslag till mötesplatsen imorg?
Jag frustar på med 3.5:or ikväll, så min lekamen borde kunna orka dyka upp.

/E

Pizza, bira, CL-final, diverse twitterrapporter från mer eller mindre galna cyklister kvällen lång - vilken uppladdning. Det kommer att bli så bra. Ses imorgon.

var då i från? jag kör direkt till årstafältet härifrån. och då är man ju nästan framme?

moody skrev:

> Jag skulle ju bara blåsa lite i röret ju.

Du tar låååånga förningar morgon. inga "men".

Vaffa?
Jag får väl orka kolla i första inlägget var starten går ifrån dårrå.

OK gjort. Jag snurrar dit mol-allena.
Mkt skönare och cykla dit själv faktiskt när jag tänker efter och slippa ditt gnäll.

@SuperFettot
Jag är stekt på tisdag tyvärr. Än så länge iaf.

/E

Senast redigerad av en moderator:
Stoppa ned telefonerna i plastpåsar så de överlever när ni skall kvittra. För det gör ni väl?

Picture2.png ht=267

Tillbaka
Topp