Åsikt om ronhill-cyklarna på Stadium?

Såg att Stadium har några hybridcyklar som heter "Ronhill" men hittar ingen info online om den är prisvärd eller inte. Har någon testat? Eller några åsikter om delarna?

Jag är totalt nybörjare och letar efter en löjligt billig hybrid för 4000kr. Har kollat efter en begagnad då det är starkt rekommenderat här, men jag blir så extremt oproportionerligt nervös eftersom jag inte vet vad som är bra/dåligt. Jag ska ha den till kortare utflykter ~2 mil. Jag är 172cm lång med korta armar om det har betydelse!

Länk.

Den kommer rulla framåt när du trampar. Det är ett stort plus att den har stel gaffel. Tvåmilsrundor kommer den och du klara galant.

Jag flikar in lite. Som varandes en förälder till två barn som har kompisar som cyklar på diverse skapelser från Jollyroom, Stadium och XXL (dvs billigast möjliga cykel som just flyttar sig framåt när man trampar på pedalerna), så skulle jag påstå att det inte är framkomligt att köpa billigaste möjliga skräpet någonstans i livet. Framförallt inte när det handlar om en mekanisk sak med flera rörliga delar, som dessutom både används och ofta förvaras utomhus. Eller elektroniska saker för den delen, men don't even go there....

Du kommer få en cykel som är dåligt monterad och har undermåliga komponenter. Efter ett tag av bristfälligt underhåll kommer saker börja strula, varpå du antingen slutar använda den eller lämnar in den till någon som kommer behöva byta delar till en kostnad högre än vad cykeln kostade från början. Därmed slänger du cykeln och köper en ny, och så rullar konsumtionssamhället på.

Jag påstår att en cykel kostar från 10 000 kr och uppåt. Under det är det knappt att räknas som cykel.