Äta mat eller junk på långtur

• Trådstartare Trådstartare DH
  • Start datum Start datum
För ett par år sedan var jag på en finare fiskrestaurang i Oslo, vi pratar 1500 NOK / kuvär + dricka.

Men vet ni vad jag hörde? De pratade svenska i köket! Maten gick ju såklart inte att äta efter det, jag vill ju smaka av det norska köket. Maten ska ju då såklart vara tillagad av rediga norska händer, och inte av någon svensk löneslav som kommit över gränsen för att tjäna sig en hacka. Rätt ska vara rätt.

även på flertalet renodlade suchiställen talas mandarin och kantonesiska personalen emellan.

Nja, på den lokala pratas det bara svenska...

Men mest baserat på bil/mcresor; i Sverige får man verkligen leta om man vill slippa statoilkorv samt hålla sig långt ifrån motorvägar. I Italien får man verkligen ligga i som en rem för att hitta riktigt dålig mat även på motorvägsfik. Vill man ha god mat på cykelresan är det nog det italienska köket som gäller, iaf om det skall vara inom Europa och även finansierbart ?
Ett bestående matminne är från en liten sylta som även var hotell, låg i kanten av ett femkors nånstans i Emilia-Romagna. Middagsmenyn var spaghetti med tomatsås och lite riven parmesanost. Godare än så blev det aldrig.

Senast ändrad:
Hungern är bästa kryddan! Cykla tills du svimfärdig av hunger så är en vanlig fulpizza en kulinarisk höjdpunkt. :) Annars är det svårt att äta gott. Golfklubbar är ett bra tips men om man vill cykla och äta gott är det nog bäst/enklast att cykla i ett annat land. Eller att göra cykelturen till sträckor mellan restauranger du vill äta på?
nä nä käkade en pizza på stället i Alvesta som hade 4,3 i ranking på Google, XXX, efter att ha cyklat från Mölndal. vidervärdig! men var tvungen att få i mig mat för att orka vidare till nattstoppet i Strömsnäsbruk.

Senast ändrad:
nä nä käkade en pizza på stället i Alvesta som hade 4,3 i ranking på Google, Restaurang JPM, efter att ha cyklat från Mölndal. vidervärdig! men var tvungen att få i mig mat för att orka vidare till nattstoppet i Strömsnäsbruk.
Jobbigt! Och dålig reklam för restaurangen när utsvultna vargar lämnar kanterna...

redigerade lite , men den ligger i sydvästra delen
Det är inte i mina krokar, men kanske värt att lägga på minnet ändå...

Edit: var tvungen att läsa lite omdömen. De verkar nöjda. En tyckte maten dög och var mer impad över öl och vin (som enligt en annan inte säljs på samma pizzeria). Fem plus för mat som duger!

Annars finns de sämsta möjligheterna till god mat på vägen som jag har erfarenhet av på Island. Utanför Reykjavik nästan bara korv/burgare i anslutning till bensinstationerna/snabblivs. Alternativt en fryst pizzaslice, varsamt värmd i armhålan. Man var mer sugen på frystorkat än att köpa lagad mat.

Eller jo, hotellet i Isafjördur var faktiskt fullt acceptabelt och väl det.

Det är inte i mina krokar, men kanske värt att lägga på minnet ändå...

Edit: var tvungen att läsa lite omdömen. De verkar nöjda. En tyckte maten dög och var mer impad över öl och vin (som enligt en annan inte säljs på samma pizzeria). Fem plus för mat som duger!
Jo räknade inte med underverk ändå, men det där. gick bara inte.

3216_Vegetarisk_Bolognese.jpg

Läste en test om micrad snabbmat för fattiga skidåkare, i en skidtidning för längesen. Dom startade med ett tiotal olika frysta färdigrätter. Värm upp alla, smaka av, ta bort den sämsta, ställ in resten i kylen 6h. Repeat tills en vinnare är kvar. Kommer inte ihåg vem som vann..

Läste en test om micrad snabbmat för fattiga skidåkare, i en skidtidning för längesen. Dom startade med ett tiotal olika frysta färdigrätter. Värm upp alla, smaka av, ta bort den sämsta, ställ in resten i kylen 6h. Repeat tills en vinnare är kvar. Kommer inte ihåg vem som vann..
Kan NÅGON vinna ett sådant test?

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp