Att bli vuxen och hitta nya cykelkompisar!

Lorentzx

Aktiv medlem
Tjenare!

Som ungdom var livet lite enklare, man kunde spontana ihop sig med gamla gänget och komma ut och cykla in princip när som helst.. Men nu är man vuxen, iallafall enligt skatteverket, och då är det ibland lite svårare att hitta folk!

Jag är ny tillbaks på cykeln, gillar att köra ganska hårt och hetsigt men gillar framförallt att cykla med FOLK!

Hur gör ni för att hitta människor att komma ut på varv med?
Bor på norra sidan stockholm (Sollentuna, vid järvafältet) om det gör någon skillnad!

Allt gott!

Gå med i en större cykelklubb där du kan ansluta dig till turer spontant utan att känna press på deltagande eller närvaro.

Det går grusrundor på Järvafältet och Peloton norr om stan så det finns rundor att ta av. Eller kolla Fredrikshofs rundor om de kör några nu i Corona-tider.

Nu bor jag inte i Sthlm, men jag har under senaste 3åren lärt känna ett bra gäng goa cyklister.

Började att åka på turerna som lägga upp här på Happy, sedan har det blivit en hel del turer med olika butiker. Det finns ju också en hel del FB-grupper som är ganska aktiva, värt att ha koll på.

En annan sak, var inte rädd för att byta nummer med folk du tycker verkar trevliga. Ju fler cykelkompisar, ju bättre ???

Tillbaka
Topp