Att börja från Scratch..

Att börja från Scratch..
Jag tror inte att man skrämmer rökaren till att sluta.
Mer fruktbart är att få rökaren motiverad.
Verkar ju ändå som att Morfum har börjat umgås
med tanken att sluta.
Positiv stöttning däremot brukar vara givande.
Lycka till med kommande rökfrihet. Du kommer att
få pengar över och kan köpa massor med roliga
cykelprylar i stället.
/Pär

(slutade röka för 11 år sedan och idag känns det jätteskönt
när det blivit så krångligt att vara rökare och samtidigt
jobba på Sahlgrenska)

Att börja från Scratch..
gurkan skrev:
-------------------------------------------------------
> Vi lever i ett så pass upplyst samhälle så det
> finns ingen anledning till att ta till något som
> skadar mer än vad det gör nytta!
>
> /Gurkan

nåt j*vla gift måste man väl få i sig?! :P

nog om Johannes rökning.

Var det fram eller bakhjul du behövde?
Jag har ett gammalt framhjul du kan få, å firman betalar frakten.. tror det ett Shimano STX RC nav med tillhörande fälg från min gamla Crescent Bjarke. sist jag åkte på det var det rakt, å borde inte ha blivit krokigt av att ligga i förrådet..

PM:a om det är av intresse!

Att börja från Scratch..
Hallå igen!
Nu har det hänt en hel del på cykelfronten. Legat sjuk så har inte kunnat cykla men dock grejat med hojen. Fick tag på beggade prylar som var i hyfsat skick av en bekant. Allr kommer från samma cykel efter en uppdatering. Prylarna har några år på nacken men verkar vara nyare och bättre än det jag har nu så hittills så har dessa uppdateringar gjorts.

Bromsklossar: Gigapower Ceramic Fiber (Squel-free) yeah right! (nya)
Vevarmar: Shimano, STX 170MM
Kassett: Shimano
Drev: Shimano
Kedja: Shimano GH50 116Links (Ny)
Baknav: Shimano STX PARALLAX FH-MC32
Framnav: Shimano STX PARALLAX HB-MC32
Fälgar: Araya
Däck: Maxxis

Har även bytt bromsvajrar & hölje bak och ska göra det fram med. Jag har ett par Shimano STX fram & bakväxel med tillhörande reglage. Dom har suttit på samma hojj som dreven och kasseten ( & hjulen) så ska nog passa. Men dom Acera växlarna jag har nu har en tendens "att kugga över" på vissa växlar. AJ sa knät flera ggr.. Vet inte hur jag ska förklara det bättre. Men jag har inte skruvat på växlarna heller så det kanske är det iofs.. Jag ska försöka våga mig på att byta ut växlar/reglage när jag tagit mig mod och hittat rätt guide. Eller kan det vara så att kedjan är för lång?

Lite sköna verktyg och småsaker som vajrar och höljen har inhandlats till bromsar och växlar (passa snälla) och får jag bara bytt det så har jag nästan en ny hojj. Fast men beggade prylar men förhoppningsvis bättre än det jag har nu. Själv tyckte jag att 5mm kortare vevaxlar gjorde en hel del. Kunde inte hålla mig och tog en sväng idag och kändes tvärskönt. Dessutom rullar den juh nedför av sig själv nu =)

Tyvärr har inte lampbygget kommit lika lång så man är lite stressad innan mörkret, men det är på gång iaf =)

Bifogar bild för skojs skull från Pixbox som test ;)

(gammla vevar och drev.)

mvh: Johannes.

Att börja från Scratch..
Jesus, schysst film och bra åkning. Someone give this boy a new bike before he breaks both himself and his crescent.

Där ligger beviset att man behöver inte alltid schysstasta åk för att har kul.

Att börja från Scratch..
Shit!!
Vad ska man säga.. Förutom att jag är grymmt glad och väldigt nyfiken om vad som kan vara i paketet. Det här var ju inte tanken när jag startade tråden att jag skulle tjäna ngt på det. Men tack alla inblandade iaf. Det här är nog första gången (som lite mer vuxen iaf) jag ser fram imot jul o det är inte ens många dagar kvar. =)

GOD JUL ALLIHOPA PÅ HAPPY!

Att börja från Scratch..
Min hemmabygda pannlampa kostade ca 400kr inkusive allt. Lampa från claes ohlson och batteri från biltema bl.a. Inspirerad bl.a. av byggen presenterade på happymtb. Sitter fast på hjälmen med några buntband. Fungerar mycket bra.

Att börja från Scratch..
Wow Morfum, jag gillar dig!
Och jag är du?
Jag har bott lite längre i göteborg, 6 år, och har lite polare, men inga Cyklister.
I stället för en katt och 14000:- på ett bräde har jag en schäfer som prickar in nåt nytt varje gång självriskperioden gått ut, som kräver dyrt hypoallergent dietfoder, som ständigt spolierar min ekonomi. Dessutom skäller hundfan på cyklister. Men jag gillar henne ändå.
Jag har haft 6000:- i aktivitetsersättning i några år, som nyss ökade drastiskt när jag beviljades "bostadstillägg för pensionärer". (Jag kollade upp det en gång för 4 år sen o en gång för 2 år sen men förmodligen sökte mupparna på FK på "bostadsbidrag" och svarade helt sanningsenligt att jag inte hade rätt till det.) Ta reda på det! Om du inte har en hyra på 400:- eller så borde du ha rätt till det.
Mitt mountinbikande har av ovan nämnda ekonomiska skäl hållt sig på fantasistadium. Hade en skrothög av det världsberömda märket "Lomngway" som det inte ens gick att byta bromsar på för att den hade en helt egen standard på alla möjliga delar. Den dog efter en tur på havsisen, sen var det en dum djävla tjuv som snodde vraket. Har nu källaren full av lösa ihopsamlade delar av mycket skiftande kvalitet, samt en ram jag fick av en vän, och en dröm om att få ihop det. Väntar på en gaffel jag köpt begagnad. Sen så..

Mitt närmsta projekt är att köpa en cyclocross http://212.202.110.172, som jag genom ett mirakel fått råd till. (Tack till de happyister som guidad mig i djungeln!) Cykla på väg är viktigast, jag cyklar överallt året runt, måste lägga pengar på en hoj som jag inte får ont av att använda som pendlarhoj.

Men alltså.. även om jag inte gillar lukten av rökare så.. öh.. ska vi träffas o meka lite? 2 nördar klokare än 1?

Att börja från Scratch..
Damn, det har bara gått 16 månader, känns som flera år alltså.. den här tråden betydde en hel del då. Jag hade grymma sociala fobier som dock finns kvar men inte alls lika mkt idag som då. Det har hänt en hel del på denna förhållandevis korta period och det e jag glad för =)

Tack.
/M

Att börja från Scratch..
*applåder*

Skönt att du tagit steget ur skuggorna och att det börjat rulla. Men du, de där sociala fobierna känns onödiga att släpa på. Dags att fixa?

Att börja från Scratch..
Jag har väl läst dina trådar sporadiskt och det är en rolig historia. Jag har förstått det som att det här forumet har hjälp dig en hel del på traven och det är GRYMT! Det är så forum ska vara.

Happy har sin för och nackdelar, men det finns en hel del människor med hjärtat och huvudet på rätt ställe trots allt. Det var nog fler än jag som i hemlighet blev glada när du äntligen postade en bild på din Santa Cruz! Äntligen!

Att börja från Scratch..
Jag hade tråkigt på vägen hem från jobbet och snabbgooglade Morfum för att se om jag hittade nån mer bra förklaring på happy. Hittade hans youtube-kanal med klipp från precis när den har tråden startades!

Tillbaka
Topp