Att cykla utan glasögon?
Jag måste bara få fråga. Jag ser folk varje dag, både i skogen och längs pendlarstråken, som kör helt utan glajjor. Och jag förstår det inte. Kan omöjligt greppa. Jag vill veta hur ni gör det, för i mina ögon (ofrivillig ordvits) så ter det sig tametusan fullständigt omöjligt att cykla ens ett tiotal meter utan att 'like clockwork' få något skit slängt rakt in i korpgluggarna - oavsett om jag befinner mig i en lerig skog eller på en snustorr cykelbana. De få gånger jag tänkt 'äh vafan ska ju bara ner till Ica, lämnar brillorna hemma' så hinner jag som sagt inte mer än ett par meter innan något litet flygfä eller slumpartad klump med smuts letar sig till mina ögon.
Så jag vill verkligen veta, till alla ni som kör utan glasögon på daglig basis, hur fanken gör ni? Finns det någon teknik att lära sig, eller handlar det om karma, vibes och ren bondtur?
/Erik
Så jag vill verkligen veta, till alla ni som kör utan glasögon på daglig basis, hur fanken gör ni? Finns det någon teknik att lära sig, eller handlar det om karma, vibes och ren bondtur?
/Erik