Att göra gott...

Edarion

Aktiv medlem
Att göra gott...
Detta klipp handlar inte alls om cykling. Det handlar om något jag mer och mer inser är den stora bristen i samhället idag.

Om någon gör något som är självklart att man SKA göra, men det inte är lika självklart ATT den gör. Då bör vi alla visa tacksamhet istället för att bara tyst tänka något i stil med "Den gjorde iaf vad den skulle till skillnad från de flesta andra."

Så,
nästa gång en bil bromsar in bakom dig istället för att chansa och trycka sig förbi... Vinka
nästa gång tanten med hunden drar in hunden så snubbeltråden försvinner från cykelvägen... Le vänligt
nästa gång barnvagnarna som tar hela vägen ger dig plats att komma smidigt förbi... Tacka
nästa gång någon gör det självklara, som ändå inte är självklart... Uppmärksamma det

Att göra gott...
Så är det givetvis på en nivå, något jag har tänkt mycket på sistone är att alla går runt och är på olika nivåer så egentligen går det inte att diskutera såhär.
Om jag precis har slutat dricka kaffe och kanske har ett virus som väntar på att bryta ut så kanske du tänker att det där är ju en serialkilla medan ja världens mest sjuka människa ler stort mot dig. Och du tänker att det där är en höna med a big heart. Psykopater är trots allt de trevligaste människorna du kommer träffa i inledningsfasen.

Så egentligen kan man säga att alla interaktioner på stan är fake.
Å andra sidan är alla relationer fake i början, dejting, flörtande, ja själva kärleken du känner avtar efter 2 år, då signalsubstanserna börjar slå av.

Senast ändrad:
Att göra gott...
Jag tänker tänker ofta på varför jag oftare än jag skulle vilja blir arg/irriterad (oftast bara i tanken) på saker och ting, jag tror att +90% av dessa tillfällen är det poänglöst och mer skadligt för mig själv och för andra än att det faktiskt löser något...

Så jag jag håller med dig @Edarion

Att göra gott...
Lyktstoplemedhjul sa:
Så är det givetvis på en nivå, något jag har tänkt mycket på sistone är att alla går runt och är på olika nivåer så egentligen går det inte att diskutera såhär.
Om jag precis har slutat dricka kaffe och kanske har ett virus som väntar på att bryta ut så kanske du tänker att det där är ju en serialkilla medan ja världens mest sjuka människa ler stort mot dig. Och du tänker att det där är en höna med a big heart. Psykopater är trots allt de trevligaste människorna du kommer träffa i inledningsfasen.

Så egentligen kan man säga att alla interaktioner på stan är fake.
Å andra sidan är alla relationer fake i början, dejting, flörtande, ja själva kärleken du känner avtar efter 2 år, då signalsubstanserna börjar slå av.

Att säga att alla relationer är fake känns lite hårt. Däremot vet vi aldrig vad andra har i sin ryggsäck, vilket jag tolkar som ungefär detsamma som det du kallar nivå.

Det finns dock bara en person du med säkerhet kan påverka och förändra, det är dig själv. Men genom att förändra dig själv är också chansen stor att de påverkar andra.

Du är ju just därför man ska försöka tolka allt som händer som positivt. Eller alla andras handlingar som att de gör det de tror är bäst. Då finns det ju ingen anledning att bli arg.

Tillbaka
Topp