Auktion Fåglums Cykelaffär konkat

För den som vill, Toveks.se säljer ut - på internet - auktion Fåglums cykelaffär som konkat i Varberg. En hel del hojar o prylar.
Fanns lite löjligt felsatta priser. Tex ett ställ med hjul värderat till 2000kr. På stället sitter en ny Mavic Disk, ett nytt Mavic 5-spoke..se Toveks.se

Spännande. Priserna rättar väl till sig när det närmar sig. Annars kanske man skulle lägga ett bud eller två.

Intressant med auktionerna på den där sidan. Folk har lagt högre bud än vad sakerna kostar ny. Man kanske skulle lägga ut fler saker på auktionssidor, för att mjölka ur det mesta.

Tror inte detta var syftet med mitt inlägg om du tänker till. Alltid kul att tipsa om intressanta deals. Överbud är väl korkat, men det är väl upp till var o en att ha koll, just cyklister brukar ha koll.

Undrar hur det fungerar med sakerna i verkstaden? Några cyklar där som skulle kunna vara kundcyklar och några av hjulen i taket såg ut att ha ”adresslappar”. Självklart har de väl ordning på det i det här fallet, men vad händer om man i teorin råkar köpa någon annans hjul som var inne på reparation?

Freddie L sa:
Undrar hur det fungerar med sakerna i verkstaden? Några cyklar där som skulle kunna vara kundcyklar och några av hjulen i taket såg ut att ha ”adresslappar”. Självklart har de väl ordning på det i det här fallet, men vad händer om man i teorin råkar köpa någon annans hjul som var inne på reparation?
Nu var det länge sedan jag läste juridik, men om man har prylar inne på verkstaden när den går i konkurs är det fortf ens prylar. Men man måste ju kunna bevisa att det är ens prylar för att få ut dem ur konkursboet. Frågan är också vad som händer om jobb är utfört på dem men inte betalt, där är jag osäker. Om man däremot förbetalt men jobbet inte är utfört är pengarna rökta. Samma sak om du köpt ex.vis en cykel men inte hämtat ut den (tagit den i besittning) är du rökt; du får varken cykel eller pengar (dock en fordran på konkursboet, troligtvis oprioriterad).
Rimligtvis har konkursförvaltaren utrett ägarförhållandena innan saker lämnas till försäljning.

Shit, tråkigt med all den kapitalförstörningen. "Hylla med blandade delar: 1000kr" liksom... Man hoppas ju att ngn med lite kapital och mkt fritid kunde köpa upp allt och sälja till bra priser. Jag behöver ju liksom inte 20 cykelställ själv, men 3 hade varit praktiskt...

Jag kikade på en cykel och på auktionssidan står det:

Moms tillkommer på detta rop
Inropsavgift tillkommer på detta rop

Något att ta med i beräkningarna när man lägger ett bud.

Tjena!

Det finns en annan auktion på Tovek där man kanske kan göra ett fynd. Lite blandade cykelprylar varav tre kartonger med hjul, ett ensamt och två par. Ena paret är Mavic XA lite Boost. Det andra vet jag inte men det står Carbon på kartongen. Sen ligger det en instruktionsbok från Öhlins i lådan, frågan är om det är en öhlinsgaffel i en av två kartonger med gafflar. Själv har jag ingen möjlighet att lösa det logistiska så lägger inte bud.

Kneecap sa:
Tjena!

Det finns en annan auktion på Tovek där man kanske kan göra ett fynd. Lite blandade cykelprylar varav tre kartonger med hjul, ett ensamt och två par. Ena paret är Mavic XA lite Boost. Det andra vet jag inte men det står Carbon på kartongen. Sen ligger det en instruktionsbok från Öhlins i lådan, frågan är om det är en öhlinsgaffel i en av två kartonger med gafflar. Själv har jag ingen möjlighet att lösa det logistiska så lägger inte bud.

https://tovek.se/klassiskt/rop?itemId=432166?

Oskar sa:
Kneecap sa:
Oskar sa:
https://tovek.se/klassiskt/rop?itemId=432166?

Tjena!

Precis!

Edit: Men det man inte vet är ju om det är rätt hjul i kartongerna. Så det är lite på vinst eller förlust.

Nej fy, jag vågar inte :-P

Så länge det ligger på 1000 lappen kunde det varit kul att chansa på en hylla verktyg eller så. Verkar dock som uppmärksamheten lönar sig och det har ökat lite underdagen.

Flertalet bra priser.
Förefaller ändå att vara god ordning. Är det inventerat och rensat pga konkurs?

Hjälmar, skor, delar. Hade man bott nära så...

Lär inte gå att hitta några klipp där, brukar vara så på auktioner. Folk hetsar, sen "glömmer" man momsen.

Tillbaka
Topp