Avanti Competitor

• Trådstartare Trådstartare Patric
  • Start datum Start datum
Avanti Competitor
Det har varit flera diskussioner tidigare kring Avanti Competitor och även Easton Whiskey Pete (reservation för stavning).
Jag kör Competitor -03 och är grymt nöjd. Är det dock väldigt stökigt kan den uppfattas lite väl hård (smaksak, vilken alu-HT är inte hård då?). Avhjälps enklast med att köpa en skön dämpare och UST.
Det är lätt att köpa en som är lite för stor eftersom ramen har ganska mycket slope. Jag är 178 lång och kör på en Medium.

Avanti Competitor
Jag har en Competitor Pro -01 storlek Medium, är 175 och tycker den passar mig. Min första Riktiga mtb med dämpning och allt så det tog lite tid att vänja sig men tycker den är guld nu. Inte riktigt lika snygg som de senare årsmodellerna med den blå färgen och stiliserade Avanti-texten men vacker ändå. Kör asfalt, skog och lite lätt urban då smaken faller på. Bild finns på min profil.

Avanti Competitor
Har en -03, tycker den är kanonskön, geometrin är riktigt bra med ordentligt med slope.

Att den dessutom är riktigt snygg oxå är ju ett plus.

Har en 100mm Marzocchi-gaffel samt ett styre med 50mm rise, vilket ger en mkt skön upprätt sittställning, tycker mest om att köra stökig singletrack, vill du ha det lite räjsigare kör du 80mm gaffel o flatbar.

Är 184cm och har en 19" ram, passar mig utmärkt.

Har en Scott Comp Racing -00 som vinter/pendlarcykel, även den 19", går inte att jämföra mot Avantin på samma dag, är därför på jakt efter en Avanti-ram till!!!

Mvh Mikael

Tillbaka
Topp