avfettning och tvätt
Försökte söka då jag är rätt säker på att ämnet varit uppe förr men jag hittade inte så jag försöker med en ny post.
Frågan gäller hur mycket avfettning och på vilka delar av cykeln ni använder det på vid tvätt.
Kedjan är väl mer eller mindre given.
Men hur är det med kassett och kedjehjul.
Jag lider av smånoja när det gäller att få avfettning in i naven så finns det något smidigt sätt att få dessa rena utan att avfetta naven?
En annan sak är om man ska späda ut avfettningen med vatten eller ej?
Har hört lite delade meningar om det.
Ni som kör med "kedjetvättsmakapärer" späder ni ut det med vatten?
Sist men inte minst undrar jag om man ska skölja av avfettningen efter?
Har hört vissa som säger att det är bättre att låta det stå ett tag eftersom det avdunstar av sig själv?
Om man nu använder avfettning på ex kassetten och sedan sköljer av den ökar väl risken för att det slinker in i naven?
Hmm, många rätt elementära frågor kanske, men det skadar väl inte att fråga.
Tack på förhand!
Frågan gäller hur mycket avfettning och på vilka delar av cykeln ni använder det på vid tvätt.
Kedjan är väl mer eller mindre given.
Men hur är det med kassett och kedjehjul.
Jag lider av smånoja när det gäller att få avfettning in i naven så finns det något smidigt sätt att få dessa rena utan att avfetta naven?
En annan sak är om man ska späda ut avfettningen med vatten eller ej?
Har hört lite delade meningar om det.
Ni som kör med "kedjetvättsmakapärer" späder ni ut det med vatten?
Sist men inte minst undrar jag om man ska skölja av avfettningen efter?
Har hört vissa som säger att det är bättre att låta det stå ett tag eftersom det avdunstar av sig själv?
Om man nu använder avfettning på ex kassetten och sedan sköljer av den ökar väl risken för att det slinker in i naven?
Hmm, många rätt elementära frågor kanske, men det skadar väl inte att fråga.
Tack på förhand!