avid juicy five ligger an

tropfrog

Aktiv medlem
Hej

Jag bytte nyss bromsbelägg på min avid juicy femmma, Fram var det lite knivigt att få frigång mot skivan, men det gick hyffsat efter ett bra tags micklande och justerande. Men när jag kom till bak så är det så trångt att det är riktigt svårt att ens få dit hjulet, det finns helt enkelt inget att justera på, den ligger an mot hela bägge beläggen. Vad göra??
MVH
Magnus

Massera kolvarna (trycka tillbaka dom försiktigt med tex en mejsel, och sedan ut med dom via bromshandtaget, upprepas några gånger.)

Har du kört länge så kanske det är dags att lufta.

Jag tryckte tillbaka dem så mycket det gick. Provade lite till nu och det kom olja från "behållaren" vid handtaget. Spontant känns det som att senaste luftningen gjorts med halvslitna belägg och att systemet innehåller för mycket olja och det är därför det ligger an. Nytt bleed kit ligger hos mitt postombud, så jag får prova med en regelrätt luftning.
Med vänlig hälsning,
Magnus

Sisst ja bytte belägg la jag spelkort mellan belägg och skiva när det skulle på plats igen. Känns som att det gjorde det hela mycket mycket lättare och snabbare.

Tillbaka
Topp