Avid - Kool Stop - BBB - kompatibilitet

Trackattack

Ny medlem
Någon som vet ifall Kool Stop Thinline replacement pads
resp. Kool Stop Tectonic replacement pads
passar Avid Single Digit 7 holders? (så man bara kan köpa gummidelen)

Jag har funderat på black och salmon.
Någon som provat både BBB triple colour/compound pads och Koolstop och kan jämföra?

Själv kör jag med Kool Stop Salmon till mina Avid Singel Digit SL som har samma holders som dina 7:or så det borde funka bra för dig med. De är riktigt grymma belägg både hållbara och riktig bra bromsverkan även i blött.

Ehh, fanns det så många olika varianter att välja på?

Kör numera med Kool Stop-belägg både på V-bromsade pendlarhojen och skivbromsade skogcykeln. Bästa beläggen jag provat i bägge kategorierna!!! (och då jämför jag med främst Shimano orginal samt BBB)

Trackattack skrev:
-------------------------------------------------------
> Stampe: Kör du svarta då eller?

Nope, Röda (till V-broms är dom verkligen röda hela gummit, skivbromsbeläggen är röda "på kortsidan")

Har köpt utbytesbeläggen till V-broms (det är några no-name, förmodligen Tectrotillverkade, v-bromsar på pendelhojen) från CC, skivbromsbeläggen har jag hittat i Tyskland på Bike-Discount. Rekommenderas starkt bägge två!

Tittade på crc idag och såg att de konstigt nog inte hade de vanliga
Kool Stop (Kool-Stop V-Type Replacement) som funkar på vanliga bromsar.

Man MÅSTE köpa deras http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=16879 "Kool Stop V-Type Holders With Kool Stops great Dual compound all weather pads" och sedan kan man byta till nya "Kool Stop Tectonic V-Brake Inserts" http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=8132 då gummit är utslitet.

Deras andra alternativ är thinline pads, men de tilltalar inte mig, vill ha bredden, dessutom finns de inte i salmon, bara i rött.
Lite dyrt att bara beställa pads av CC tyvärr annars hade det varit ett alternativ.

Trackattack skrev:
-------------------------------------------------------
> Tittade på crc idag och såg att de konstigt nog
> inte hade de vanliga
> Kool Stop (Kool-Stop V-Type Replacement) som
> funkar på vanliga bromsar.
>
Ehh, vad är "vanliga bromsar"? De exempel du visar är ju dels en hel utbytesenhet till V-bromsar med "hållare och belägg", dels vanliga belägg. Hur mycket är det du behöver?
>
> Deras andra alternativ är thinline pads, men de
> tilltalar inte mig, vill ha bredden, dessutom
> finns de inte i salmon, bara i rött.
> Lite dyrt att bara beställa pads av CC tyvärr
> annars hade det varit ett alternativ.

CC är väl t.o.m. billigare på beläggen än CRC och skickar med billigaste portot, känns det inte lite overkill att ta hem bromsbelägg från Irland? ; )

Haha, med vanliga menar jag std avid-shimano-v-brake-holders.
Den här hela utbytesenheten är precis som du sa en komplett lösning om man vill köra med Kool stops nya egna "tectonic"-system. Andra pads funkar alltså inte på dessa holders, bara dessa nya. De nya beläggen köper man som jag sa i framtiden när de första slitits ut precis som vanligt.

Exakt, CC är billigare och de har std-beläggen, men om jag ändå ska beställa från crc så.... vi får se. Kan ju beställa BBB från bikestore.cc om jag köper NN snakebite (bike-discount tänker inte ta in dem verkar det som när jag frågade) och lite annat från dem senare. Fast klart man köper hellre på hemmaplan så ofta som möjligt då det är försvarbart.

Tillbaka
Topp