Avmontera en Scott Equalizer 2 bakdämpare?

Docko

Ny medlem
Nu har det blivit dax att serva bakdämparen på min Scott Genius 40 2009, en Scott Equalizer 2 som tyvärr måste skickas till Scott för service, vilket leder mig till mitt problem, jag måste montera av dämparen för att lämna in den till verkstan, hur gör jag detta? Om någon har erfarenhet av den här dämparen och kan skriva en liten guide vore jag evigt tacksam!
Vad jag kan se så sitter den i var sin ända med en mutter, borde väl vara ganska lätta att skruva loss MEN det sitter ju även en vajer som går till reglaget på styret, hur sjutton får jag loss den på korrekt sätt så att jag lätt kan montera på den igen?:)
Som sagt, alla hjälp uppskattas!

Säkerligen men dom är inge vidare vassa på att svara på mail så jag hoppas på er expertis istället:)
Annars får det bli gammal klassisk trial and error, förmodligen mest error...

Jag får ta tillbaks vad jag sa om att Scott inte svarar på mail, jag hade använt fel adress tydligen, mailade till rätt adress och fick då svar omgående med instruktioner, tog mig 5 minuter att få av den och jag är ganska talanglös så alla borde fixa det:) Fick även med en pdf med utförliga instruktioner om hur man får av och på den, om någon vill ha den på mail så droppa mig ett PM.
Här kommer en kortare förklaring:

"Kort sagt så skruvar du bort den lilla svarta plastlocket på dämparen. Skruva sedan upp den lilla insexbulten som håller viren. Dra ur viren. Skruva sedan bort skruvarna som håller fast dämparen i ramen och plocka ur dämparen ur ramen.

Sedan är det lika lätt att montera tillbaka, men då börjar du förståss med att sätta tillbaka dämparen i ramen och sedan sätta fast viren. Pumpa sedan upp till önskat tryck börja alltid med den positiva kammaren!"

Tillbaka
Topp