Avslöja din post-tränings craving!

OlofSx

Aktiv medlem
Vad är din post-tränings craving efter ett skönt pass?

För min del så är det just nu:
- rå crunchig broccoli
- alkoholfri ljus lager, och jag gillar normalt sett inte öl, varken med eller utan alkohol, och speciellt inte ljus lager.

Har du några speciella cravings som dyker upp efter träningen?

Jag brukar bli sugen på öl när jag hållit på en 5-6 timmar, så brukar se till att det finns alkoholfri öl i kylen när det vankas långtur.

Gelato! Ohemula mängder kvalitetsglass. Bra för återhämtningen också. Kolisar, protein om det är riktig gelato med ägg och mjölk och en del fett som inte är så dumt heller efter ett långpass.

?
3610307_3077_1730.jpg

Av med skorna, stretcha, kaffe, göra ren kedjan, duscha. Det låter bra, men mina katter brukar dyka upp och tala om att det finns långt viktigare saker i världen, suck!

Pizza, mangotärningar, salta jordnötter, turkisk yoghurt med frön, russin och honung, kaffe. Dock ett alternativ i taget, och vid olika tillfällen.

Hmm, var ska man börja? Beror mycket på årstid. Är det det värmebölja eller cyklar jag utomlands i värme vill jag gärna ha bulgarisk gurksoppa eller gazpacho efter träningen. Eller olika frukter till exempel mango, vattenmelon, persikor eller honungsmelon med Serranoskinka. Jordgubbar eller bigarråer är inte heller tokigt. Iskaffe vill jag alltid ha. Citronlemonad är inte heller helt fel liksom Pepsi och Pringles...

Vintertid brukar jag inte känna samma sug, en god macka och kaffe brukar duga gott. Men passen brukar inte bli lika långa under denna period.

Senast ändrad:
Så länge jag inte fryser när jag kommer in är jag nog alltid sugen på en öl. Men blir sällan av, ett glas vatten eller saft brukar det bli… Cyklar för nöjes skull och inte träningseffekt så det där med energi och återhämtning mm funderar jag inte så mycket på.

Tillbaka
Topp