B1, är det bra?

B1, är det bra?
köp den... om du lyckas pruta till 600-700 spänn... För att vara ärlig, cyklen suger. Okänt märke, Dåliga växlar oh en dämpare som tillverkades för allt för länge sen.

B1, är det bra?
Tjenare!

Kör själv på en B1 KillerBee Team som jag är nöjd med. Tror det är i princip samma typ av ram som blocketcykeln fast med lite bättre komponenter (xtr..). B1 är holländska Batavus mtb-märke och såldes tidigare av CykelCity så jag tror det är ett OK märke. Manitougaffeln vet jag inget om, dock kan jag ju säga att jag hade en Manitou SX-R på min från början som jag sedan bytte mot en tyngre, men skönare MX Comp. Cykeln i annonsen ser inte direkt ut att vara årets modell så försök pruta ner den ett par hundralappar och du har en rätt prisvärd hoj enl. mig!

/Pontus

B1, är det bra?
Har själv den något vassare Magnum R, den är usel som gaffel betraktat men den har hittils hållit ihop även om jag inte hållt mig till "intended use".

B1, är det bra?
Tjejen har en liknande cykel. Fungerar utmärkt till både henne och mig då jag lånar den. Finns dock inte ett tusen inställnings möjligheter av dämparen som många efterlyser här på forumet. Jag ser det dock som ett plus!

Preferenser?

Patrik

B1, är det bra?
Problemet med gaffeln är väl inte inställningsmöjligheterna utan att det är en elastomergafffel (eller?). Dvs den funkar när det är varmt men blir stel när det är kallt. B1 är f.ö. ett juste märke.
/magnus

B1, är det bra?
Jag tror inte cykeln som sådan är så gammal, kolla på deoreväxeln, den kan inte vara så många år gammal.

Vad gäller gaffeln så hade jag plockat ut allt innanmäte och ersatt med rundstav i lagom längd och tjocklek.

Tillbaka
Topp